2011. február 5., szombat

Shrek The Musical

Múlt szombatra megkaparintottam két jegyet a - dobpergés - Shrek The Musical-re:


A dologgal kapcsolatban valamelyst szkeptikus voltam, merthát mégiscsak, khm... Nashville. De, ez egy könnyed darab volt, a színtársulat pedig egyenesen a Brodawayről jött. No, meg visszatekintve az egész szkepticizmus egyébként is teljesen alaptlan, de ezt hagyjuk. A darab egyszerűen nagyon jó volt.

A zenével annyira nem lehetett melléfogni. Az animációs filmnek is jó volt a betétdala, és bár itt nem 1-1 azt játszották, mégis nagyon élveztem. Az ének-dialógus arány mintegy 35:65 arányban oszlott meg, ami szintén rendben van. Hanem ami igazán megdobta az egész műsort az a díszlet volt:


Ez a sárkány tényleg így nézett ki. Pislogott, mozgott a szája, csapdosott a szárnyaival és még a farkát is csóválta. Négy nindzsának öltözött arc tartotta/vezérelte. Ha pedig ez nem lett volna elég, a sárkány énekhangja tényleg tényleg odatett. Ooops, ez nem díszlet. Picit visszakanyarodva, Fióna első megjelenése szintén olyan észbontó volt, hogy azt elmondani nem lehet. Képem meg nincs róla.

A szereplők és jelmezeik szintén kifogástalanok voltak. Shreknek fura akcentusa volt, de mint kiderítettem az animációs filmben is erős skót akcentusa volt, csak a szinkronos változatban ez nem jött át - skót alsóra talán ezért nem is figyeltem fel korábban. A szamarat egy echte fekete fazon alakította, az azzal járó hanglejtéssel és stílussal. Ez annyira nem volt meglepő, mert az eredeti filmben is Eddie Murphy volt a hangja. A legjobbat azonban nem Shrek, vagy a szamár alakította. Lord Farquaadot nehéz is lett volna letolni:

Shrek vs. Lord Farquaad

A Farquaadot alakító szinész valami nagyon durva volt: hihetetlen jól gesztikulált mind arccal, mind kézzel, mind... lábbal. A fickó az egész előadást térden csoszogva tolta le, de úgy, hogy a karaktere picit cizellálva, de teljesen élethűen járkált, lovagolt, ugrált és táncolt. Tehát, bár verseny nem volt, de igen, ő nyert.

Részemről két szépséghibája volt a darabnak. Az egyik, hogy az éneklésben a szöveg (és a poénok) 20-30%-a elveszett. A másik, hogy volt egy-két alacsony szintű, a Shrek világához abszolút nem köthető vicc, amit megspórolhattak volna. A gyerekek mondjuk nevettek rajtuk. Apropó, gyerekek. Ezeket a kis hobbitokat lehet, nem kéne mind beengedni. Az egyikre erősen és csúnyán kellett ránéznem (sparkling eyes technique), hogy abbahagyja a székem rúgdosását. Az ítélet így csak 8.5/10 lesz, vagyis az egész műsor erősen ajánlott megtekintésre.

14 megjegyzés:

Ficzere írta...

és kit vittél magaddal?

bAtu írta...

Végül Linsey-t.

Ficzere írta...

valszeg nem munkatárs, női név, jó választás!

bAtu írta...

Helyes megfigyelés, Columbo.

Orsi írta...

:):):) He-he-he... sparkling eyes technique - ez tetszik!!! (Egy kolléganőm nap mint nap gyakorolja a Bankban...) Ki is írtam a belső kommunikátor megjegyzés sorába... :)

Sanyi... nagyon negatív vagy! Tart még a tél felétek is? :)

Pussz,
Orsi

bAtu írta...

Hogy érted azt, hogy negatív vagyok? :)

Itt már tavasz van kedd óta, és egészen jövő hétfőig ki is tart. Napközben 17-20C.

A 'sparkling eyes technique' egyébként tudod, honnan van?

Ficzere írta...

talán? http://www.imdb.com/title/tt1234548/

bAtu írta...

Elfogadom, mint megfejtést.

Orsi írta...

Kemény 10 nap után... (Figyu, én ezt honnan tudom meg ha Te válaszolsz az én kommentemre? Ez látom nem olyan mint a fészbúk, hogy üzenget ilyesfajta aktivitásnál... Szóval sorry, de magamtól nem nézegettem hogy írtál-e vagy sem... Kivéve ma kíváncsiságból, hogy írtál-e... és tessék... csodák-csodájára :))

Negatív: mert negatívan álltál neki a darabnak... igaz kellemes meglepetés ért, no de azért mégiscsak...

Sparkling eyes... nagyon-nagyon-nagyon ismerős, de most nem ugrik be... segíthetsz :)

bAtu írta...

Peti már megfejtette feljebb.

E-mail értesítést nem tudom, hogyan lehet beállítani. De a kommentek RSS feedjére van a bejegyzés alatt link.

bAtu írta...

Most nézem, hogy a megjegyzés ablak alatt itt van egy kis doboz, amit ha bejelölsz, kapsz e-mail éretsítőt.

Orsi írta...

Szuper! Használatba vettem mindkét lehetőséget amit írtál. :) Mostmár nem csak a legújabb bejegyzéseid mutatja az iGoogle, hanem a legutolsó 5 kommentet is... C'est fantastic! :) + még e-mailt is fogok kapni :)
A filmet meg rájöttem hogy nem láttam, úgyhogy betettem a megnézendők listájába...

Köszi, puszi, Orsi

bAtu írta...

Teljesen reflektorfényben érzem magam.

Orsi írta...

kössz.
no e-mailt nem kaptam...
igoogle-ben viszont nem csalódtam... azt kapod amire számítasz, precízitás 1000L.

Na asszem leszállok a topikról.

További szépeket :)