2012. március 18., vasárnap

Reading Books #1

Akivel otthon összefutottam, az biztos emlékszik rá, hogy áradoztam az olvasás nagyszerűségéről. Valószínűleg megemlítettem neki a Kindle-t is, aminek beszerzéséhez mindmáig próbálom fűzni az olvasóipar felpörgését.

Egy pár éve már valóban küzdök azzal, hogy végre rávegyem magam bizonyos könyvek elolvasására, és ez az időpont nagyjából az e-könyv olvasó megvásárlásának idejére tehető, a dolog mégis több szempontból irónikus: egyrészt a Kindle-t a Natchez biciklitúrára vettem, hogy a pihegő időszakot olvasással üssem el - az egy hét alatt végül 2 oldalt sikerült elolvasnom. Másrészt a könyvek jelentős részét végül nem a Kindle-n dolgoztam fel, hanem vagy analog formátumban (nyomtatott könyv) olvastam el, vagy hangoskönyvként hallgattam végig.


Könyvolvasás, ahogy eredetileg elképzeltem

Egy szó, mint száz, az olvasóbiznisz tavaly nyáron nagy lendületet vett, így készítettem egy címlistát az olvasmányokról, hátha más is kedvet kap az olvasásra:

*még nem értem a végére

További ajánlatokat szívesen várok, a listában található könyvekről pedig igény esetén szívesen írok egy-egy saját stílusú rövid elemzést. Ha efféle előzetes nélkül szeretnél választani egy művet, indíts a vastagon szedettek egyikével. Oh, és még egy tipp: ha nem tudod magad rávenni a lefekvés előtti olvasásra, köttesd ki az internetet.

9 megjegyzés:

Örs írta...

Hu, én a Draculába beleuntam, azon kevés könyvek egyike amiatt abbahagytam kb felénél.
Elég hosszónak rémlik. Mondjuk anno talán még nem ment elég jól az angol, lehet az fúrta meg

Örs írta...

Hunger Games-t érdemes lenne elolvasni a film előtt?

bAtu írta...

A naplóbejegyzések picsogóssá szimplán idegesítő.

Én még gimi alatt próbáltam meg elolvasni, akkor jártam úgy mint te. De most erőt vettem magamon! :D

Egyébként a Master Switch című művet kötelezővé tenném neked. Még akkor is, ha pont most hagytad cserben a távközlési-ipart.

bAtu írta...

A Hunger Games-el kapcsolatban kétesek az érzéseim.

Egyrészt a könyv egy könnyed olvasmány, a kaland-történet pedig egészen jó. Szerencsére nem teljesen kiszámítható, és bár a főszereplő egy csaj, mégsincs túlpicsogva.

Másrészt az egésszel kapcsolatban olyan érzésem van, hogy Suzanne Collins puszipajtása Jeff Bezosnak. Nem olvastam egyetlen cikket a könyv marketingjéről, de nagyon szemet szúrt, hogy fél éven keresztül minden Kindle reklámban szerepelt a könyv borítója. A könyvet pedig egy hétig ingyen adták (vagy $1-ért). Ezzel generált vagy 500 x 4-5 csillagot Amazonon. Ami review pedig így van inicializálva az Amazonon, az önkénytelenül is sikerre van ítélve. A mű trilogia voltát nem kommentálom, ahhoz olvasd el a Master Switch-et. :D

bAtu írta...

Megnéztem a Hunger Games trailerét. Picit kényszer-összedobott-filmnek tűnik, én lehet megmaradok csak a könyv mellett.

Örs írta...

Nem a film miatt reklámozták?
Ami amúgy 85%ot kapott rottentomatoeson is, szal annyira szar nem lehet. Én szerdán megyek

Ezt a Master Switchet meg majd lecsekkolom. Hosszú?

bAtu írta...

A filmet tudtommal még akkor találgatták, hogy legyen-e. Kíváncsi vagyok, mennyire jön be neked a film, majd írd meg.

A Master Switch-et audiokönyvként hallgattam. A hanganyag terjedelme közel 17 óra.

Örs írta...

Most fogom befejezni a Ringworldöt, bejövős
Néztem hogy van pár folytatás, azokra rámész?

Karácsonykor jössz haza?

bAtu írta...

Nem is tudtam, hogy van folytatása. A Ringworldnek jó stílusa volt szerintem simán nekiesek a folytatásnak.

Megyek haza karácsonyozni.