2010. május 4., kedd

Flooding in Nashville #3 - The Aftermath

Ez a hétvégi áradás gyorsan jött, a legtöbb helyen pedig gyorsan is távozott. Vasárnap délre számos, a vársoból kivezető útszakaszt lezártak, így este alaposabban megterveztem a hazautat. Az I-40-et tudtam, hogy kerülni kell, a Charlotte-on pedig emlékeztem, hogy volt egy átfolyás. Ez utóbbit előidéző csermelyt igyekeztem minél nagyobb betonhídon keresztezni. Ugyanakkor puszta kíváncsiságból visszakanyarodtam a reggeli színhelyre, ahol legnagyobb meglepetésemre a pataknak nyomát se leltem... Az odakészített plusz pokrócra, zseblámpára, 2 ingyenes alkalmazásra, vízre és olvasnivalóra végül nem volt szükség - még így hajnali egykor sem.

Másnap reggel két dolog volt szembetűnő. Egyrészt az útzár miatt ittrekedt kamionosok és átutazók, akik feltöltötték az utak szélét, a benzinkutakat és a Walmart parkolóját is.



Másrészt bizonyos helyeken, mintha mi se történt volna. Az I-40 egyik vasárnap lezárt szakasza felszáradt, az nap pedig 7 ágra ragyogott.


Persze volt, ahol a három nap alatt lehulló 17' (430mm) eső mélyebb nyomot hagyott. A Harpeth folyó erősen kiöntött, és a víz alá került házak környékén megszüntették az áramszolgáltatást - Péteréknél ezt ma reggel kapcsolták vissza.

Emellett Davidson megye két víztározójából egyet elmosott a víz. Tehát megcsappant az ivóvíztartalék, ezért a polgármester azt kéri, hogy mellőzzük a fűlocsolást és az autómosást. A Rec Centerben kiírták, hogy 3 percnél tovább ne zuhanyozzunk, a Health Plusban pedig egyszerűen bezárták a zuhanyzót.

Hazafelé beugrottunk a Krogerba tartalék palackozott vízért. Mint kiderült, ez másoknak is eszébe jutott, de három zsugor még akadt a polcon.


Apadó vízkészletek

Ha pedig ez mégsem lenne elég, a sörös részleg még teljesen érintetlennek tűnt.

Update: Nem sokkal érkezésem után írtam és tettem fel képeket az Opry Mills Mallról és a hozzá tartozó Gaylord hotelről. Nos, ugyanez a kettő a napokban az alábbi módon fest.


Időközben pedig Obama katasztrófa súlyotta területté nyilvánította Nashvillet - akármit is jelentsen ez.

1 megjegyzés:

Matyi írta...

430????? uuu bazzeg kategória nem is rértem miért várt eddig obama. Már kint vagy. 2 éve