2010. január 14., csütörtök

RJD2 in Nashville

A last.fm app talán legnagyobb találmánya a kijelző jobb felső sarkában alkalmanként megjelenő, egy kis szalagra emlékeztető piros csík. Ezen a szalagon kizárólag az "On Tour" felirat olvasható. Ez a szolid felirat jelent meg az én szemeim előtt is, miközben tegnap délelőtt az előző este fáradalmainak kiheverése céljából épp RJD2-t hallgattam.

RJD2 első ránézésre tagadhatatlanul az Egyesült Királyságból származik, pedig nem. Eredeti neve Ramble John Krohn, nyilván innen az RJD2 elnevezés. RJD2 11 éve vágja az elektronikus zenét, amit én 4-5 éve követek. Ha jól emlékszem először a Noémivel nézett Prime című mozifilm végén találkoztam a névvel, azóta szinte minden albumát végighallgattam. Többször is.

Visszatérve a pihenéshez és a last.fm-hez, a piros csíkot végigsimítva megtudtam, hogy RJD2 pár hét múlva Floridában lép fel. Ez talán még messze van, de valószínűleg, még ide is lementem volna. Picit tovább lapozva észrevettem, hogy pár nappal később Atlantában lesz jelenése. Ez már sokkal barátibbnak hatott, hiszen ott van Vámos Ati, akit valószínűleg könnyűszerrel rávehetnék egy ilyen koncerte. Még tovább olvasva meglepődtem, hogy Chattanogában is lesz előadása, ami mégiscsak 2 órával közelebb van, mint Atlanta. A következő megálló aztán Knoxville, ahova már régóta terveztem, hogy elnézek, így már szinte biztos volt, hogy résztvevő leszek. A meglepetés azonban csak ezután jött: RJD2 Nashvilleben. Az Exit/In nevű helyen még nem voltam, annak ellenére, hogy itt található az Elliston Placen - mintegy 700 méterre az ISIS-tól. Tehát bizonyossá vált, hogy "élőben" is hallani fogom.

Az első két reakcióm szinte reflexszerűen történt. Először írtam egy gyors levelet a kinti muzikofil (muzik: zene; fil: kedvelő) kollégáknak, hogy csatlakozzanak. Majd elővettem a hitelkártyát és megvettem egy jegyet:

Tickets
1 General Admission

Total Ticket Cost $12.00
Convenience Fees $2.25
Delivery
(Print At Home)
$0.25
Order Total $14.50

Annak, hogy a jegyvásárlást megemlítem, oka van: itthon már majdnem megőrültem a banki ügyintézéstől és a készpénz használatától. Ez a vásárlás most megnyugtatott, annak ellenére, hogy kint is vannak (minimálisan) bosszantó dolgok. A helyszínen $15 a jegy, míg on-line elővételben csak $12. Viszont mire ezt kifizetné az ember, rákerül a jegykezelési- és a kiszállítási díj. Ez utóbbi egyetlen e-mail elküldéséből áll, amire úgy tűnik rápecsételnek egy belföldi virtuális bélyeget is, így a végösszeg majdnem a helyszíni $15-ra duzzad. Az imént azt a szót használtam erre, hogy bosszantó? Voltaképpen mégiscsak sikerült helyet biztosítani három kattintással és pár billentyűcsapással, kevesebb, mint 2 perc alatt, itthonról - úgy hogy közben kedvezményt és cashbacket is kaptam.

2 megjegyzés:

Örs írta...

nem mellesleg kurva olcsó?!

dawe írta...

jajjj de okos feje van.