2010. január 12., kedd

New Years Eve 2010

Visszatekintés és számadás

Végigfutva, mi is történt az elmúlt évben, a 2009. esztendőt ezennel sikeresnek nyilvánítom. Ezt részletezendő, egy gyors összegzés, hogy melyik fronton milyen eredmények születtek:

  • Utazás terén a siker egyértelmű: megismertem két országot - Guatemalát és Mexikót -, valamint eljutottam számos államba, köztük Hawai`i-ra, Kaliforniába, Nevadába és Arizónába. Az utazás már önmagában is igen jó volt, de az a tény, hogy a fél otthoni baráti társasággal sikerült megjárni A Szigeteket és körbeutazni a nyugati partot, többszöröző élményfaktor. (5/5)
  • Sport kapcsán rengeteg tapasztalatot szereztem. Az első az, hogy kint tényleg adott a lehetőség a rendszeres sportolásra - legyen szó futásról, falmászásról, vitorlázásról, teremfociról, fallabdáról, röplabdáról vagy gyúrásról. A második az, hogy én ezt jól ki is tudom használni, azonban ehhez szükségem van külső segítségre, vagyis egy normális edzőpartnerre. Futás terén ilyet találtam, gyúrás terén nem. Harmadik megállapításom, hogy mindenféle edzésterv nélkül az ember nehezebben éri el a céljait. Részben ennek tudom be az idei félmaratonnal kapcsolatos "kudarcomat". (4/5)
  • Ph.D. tanulmányokat illetőleg úgy gondolom nem állok túl rosszul. A két évre előirányzott óralátogatást a hozzájuk tartozó szigorlatokkal (preliminary exams) együtt másfél év alatt letudtam. Órákat ezután se adnom, se látogatnom kell - kizárólag a kutatásra kell koncentrálnom. (4.5/5)
  • Kapcsolatokat nézve igen jól esett, hogy hazatérve még mindenki megismert, sőt... A bloggolás picit hanyatlásnak, vagyis inkább hanyagolásnak indult. A 2009. év végére egy egész listám halmozódott fel, hogy miről akarok még írni, de valahogy nem sikerült blogra vetnem őket. Részben ennek köszönhetően kicsit úgy érzem, a szingapúri kolléga nem beszállt a bloggolásba, hanem átvette a stafétabotot. Ez persze nem gond, neki most lesz új dolog bőven, amiről írhat és amit várok is. (4/5)
Az évzáró

Szilveszterkor mindig megy a variálás, hogy hol és kivel szilveszterezzen az ember. Ezt a procedúrát leegyszerűsítendő most úgy döntöttem, hogy otthon leszek végig. Szerveztünk is egy házibulit, ami magába foglalta az elő-, rendes- és utószilvesztert. Így szerencsére volt alkalmam olyanokkal is összefutni, akik a hivatalos szilveszterre már elígérkeztek. Az óév búcsúzstatása végül nem sikerült rosszul:



Előretekintés

Újévi fogadalmakat nem tettem, vagy legalábbis nem emlékszem, hogy tettem volna. Ha most mégis tennem kéne, ezt a cikket mindenképp elolvasnám előtte mégegyszer, majd mondanék valami okos dolgot a sportolásról, az olvasásról, a Ph.D. képzésről, az egyenesebb testtartásról és talán a nőkről is... Hát ez a tavalyi évvel ellentétben idén elmarad. Helyette egyszerűen kiemelem, hogy bár eddig úgy tűnik jól haladtam a tanulmányokkal, a következő félév mégsem lesz egyszerű: pontosan definiálnom kell végre a kutatási területemet és el kell kezdenem dolgozni rajta, különben elvészek. Mindemellett kell kerítenem végre egy barátnőt is, mert különben a Ph.D. képzésem derekán leszúr az unalom. És akkor ennyit előljáróban 2010-ről, mielőtt még implicit módon mégis fogadalmakat teszek.

2 megjegyzés:

Robi írta...

Szép összefoglaló!

"...különben a Ph.D. képzésem derekán leszúr az unalom" Ugyan nem-Ph.D. hallgatóként, de ezt megerősíteni tudom csak.

Álljon itt ezzel kapcsolatban egy olyan beteg 'izé', mint amennyire én voltam beteg péntek másnapján:
http://www.youtube.com/watch?v=qqXi8WmQ_WM&feature=fvsr

Matyi írta...

Good Job! És a PHD rész is lehetett volna 5/5:) Na a többihez pedig jó munkátl, és szép kintlétet!