2010. január 30., szombat

Nashville, Snowstorm, V8, 4000 lbs and Rear-wheel Drive

A 4.6 literes hengerűrtartalmat pedig már meg sem említettem a címben. Felesleges is lett volna, hiszen aki a fentiek alapján ráismert a Grans Marquisra, az tudja, hogy abba az országúti hajóba ennél kisebb motort nem is érdemes beszerelni. Na, de ne szaladjunk ennyire előre.

A hét elején már lehetett róla hallani a hírekben, hogy péntek magasságában már nem csak az otthonihoz hasonló hideg lesz, de hóvihar (winter storm) is várható Nashville környékén. Csütörtök magasságában a szöveges időjárásjelentésben már csak ez állt:

...WINTER STORM WARNING NOW IN EFFECT FROM NOON TODAY TO NOON CST SATURDAY... THE WINTER STORM WARNING IS NOW IN EFFECT FROM NOON TODAY TO NOON CST SATURDAY. * MAIN IMPACT: A WINTRY MIX OF PRECIPITATION WILL CHANGE TO ALL SNOW. ACCUMULATIONS WILL RANGE FROM 4 TO 9 INCHES. ONE TENTH TO ONE QUARTER INCH ICE ACCUMULATION WILL OCCUR FOR SOME AREAS SOUTH OF INTERSTATE 40. * OTHER IMPACTS: ROADS WILL BECOME SLIPPERY AND DANGEROUS FOR DRIVING. POWER OUTAGES MAY OCCUR IN AREAS THAT RECEIVE SIGNIFICANT AMOUNTS OF ICE. PRECAUTIONARY/PREPAREDNESS ACTIONS... A WINTER STORM WARNING MEANS SIGNIFICANT AMOUNTS OF SNOW... SLEET...AND ICE ARE EXPECTED OR OCCURRING. GUSTY WINDS ARE ALSO POSSIBLE. THIS WILL MAKE TRAVEL VERY HAZARDOUS OR IMPOSSIBLE.

Képekben kifejezve ugyanezt, péntek reggel a műholdfelvételek az alábbit mutatták:



Egy ilyen "snow storm" otthon annyira nem vészes, mert a téli időjárásra fel vannak készítve mind az útfenntartók, mind az autósok. Itt viszont nincsenek. Technikailag semmiképp, hiszen nincs téligumi és az Autozone webes felületén sem lehet hóláncot rendelni. Emiatt mi azonban nem hátráltunk meg, a lakóparkban 5 mph sebességgel keresztbeállítva a Buickot leteszteltük, hogy a nyári gumi tényleg semmit nem ér, majd konstatálva a dolgot, begurultunk ISIS-ba dolgozni:


Az ISIS-hoz közeledve úgy tűnt, hogy az emberek egyre inkább hagyják el a várost. Ez felvetette a kérdést, hogy akkor most lesz-e parkolóhelyünk közvetlenül az épület mellett? Akadt. Kihasználva a megüresedett nagy teret, az újonnan kapott propelleres amerikai futball labdát és az épp érkező két kollégát, gondoltam dobálunk egyet, de a többiekben sajnos nem találtam partnert.

Jómagyar ember ilyenkor elkezd gondolkozni: havazás, síkos lefagyott utak, megüresedett parkoló, autók, hátsókerékmeghajtású autók, csúsztatás, erős motor, hátsókerék meghajtású autó... Igen, egy hátsókerék meghajtású autóra van szükségünk! Pont olyan, amilyen Péternek van...

Amikor - jobbára poénkodva - megkérdeztem, hogy elkérhetem-e a Grand Marquisát, hogy a parkolóban jack-ass-kedjek egyet, ő szimplán egy mosoly kíséretében átnyújtotta a slusszkulcsot... Itt már nem lehetett azt mondani, hogy csak poénkodtam, úgyhogy gyorsan kiálltam a másik parkolóból a kocsival, majd megkértem a tulajt, hogy legyen már olyan kedves és a hátsó ablakot takarítsa le, mert korlátozott a kilátás. Miután kérésemnek eleget tettek, átcsapattam a 12A parkolóba, hogy elkezdjem a parádét. Tényleg baromi nagy élevezet volt!


Voltaképpen még a főnököm is megdícsért, annak ellenére, hogy beszállni már nem volt hajlandó. Ezzel a nap izgalmasabb része talán véget is ért. Egy keveset még hógolyóztunk, illetve késő délutánra teljesen felhúztam magam a melón, de nagyjából ennyi.

Azaz mégsem. Este még megnéztünk a Lucky Number Slevint - én mintegy harmadjára -, majd konstatálva, hogy a természet "letakarította" a derbypályát, a Buick 200+ fős ménesét is rátereltük. Lévén, hogy ez elsőkerék meghajtású autó, kevésbé volt látványos, illetve élvezetes, mint a reggeli móka, de ezt igyekeztünk kompenzálni azzal, hogy az egészet megörökítettük a parkolóház tetejéről.


Az esti próbálkozás teljes egészében megtekinthető videóként itt, míg a napközben készített fotók itt érhetők el.

4 megjegyzés:

Robi írta...

Ki rajzolt egy pöcsöt a hátsó ablakra? :-)

bAtu írta...

A tulaj. Válaszul arra, hogy megkértem takarítsa le, míg én bent ülök az autóban.

Matyi írta...

Pöcsökkel teli parkoló autók voltak bőven Bp-n is. De volt olyan hölgy aki nem takarította le a suzukit, és úgy közlekedett :) Megjárta.

bAtu írta...

Itt volt pár pöcs- és hónélküli kocsi is, ami megjárta...