2010. február 9., kedd

Almost Put In Jail

8:46 PM van. Nekiállok és befejezem a melót, amit délután elhanyagoltam.

Az egész a heti értekezletünkkel kezdődött, melynek 27. percétől már azon gondolkoztam, hogy ha az asztalon heverő UTP kábel 20 cm-rel hosszabb lenne biztos felkötném magam. Alternatív megoldásként úgy döntöttem, hogy inkább a telefonnal, próbálok kapcsolatot teremteni a külvilággal - ahogy azt Örs is szokta meeting közben. A telefonon viszont nem volt internet, ami bosszantó volt. A beállításokkal van valami - gondoltam. Mivel ez már korábban is előjött, a megszokott és jól bevált gyógyírt használtam, vagyis visszaállítottam a hálózati beállításokat az alapértékekre. Ez viszont a telefon újraindításával jár, ami alapból nem is lett volna gond, de a telefon bekerült egy végtelen bootolási ciklusba...

Ezzel egy igazi patth matthelyzet alakult ki. Ahogy azt már korábban tapasztaltam, az iPhone-t szoftveresen megölni lehetetlen. Legrosszabb esetben is vissza lehet állítani mindent az iTunes segítségével, két kattintással. Nem elég persze, hogy az összes alkalmazást és a hozzátartozó adatokat visszakapja az ember, de a telefon is a legújabb firmware-rel frissül. El kell ismerni, ezt nagyon jól megoldották az Apple-ék.

A probléma ott kezdődik, ha az ember nem teljesen úgy használja a telefont, ahogy azt hivatott. A telefon ugyanis jailbreakelve van, hogy az azt követő unlockolás révén a T-Mobile kártyával is használni tudjam. Ezt a két műveletet hívja a média minden megkülönböztetés nélkül az iPhone feltörésének. A jelenlegi probléma az, hogy az Apple pár hete kiadta az új, 3.1.3-as firmware-t, amihez ilyen jellegű törés még nem jött ki. Az iTunes downgradelni nem hajlandó és visszaállításnál automatikusan csak a legújabb firmwaret hajlandó feltenni. Tehát ha az egyszerű és kényelmes utat választom, végeredményként csak AT&T kártyával tudom használni a telefont, és egy csomó "nagyszerű" alkalmazástól elesek. Másszóval visszakerülök az iPhone eredeti tömlöcébe.

Délután már nekiálltam a dolognak, és mindössze egy edzés erejéig pintem meg. Ezalatt rengeteg dolgot próbáltam, úgy mint DFU módban konzolos alkalmazással bogarásztam a telefont, aláírást keresgéltem 3.1.2-es firmware-hez, míg legvégül a sn0wbreeze-el sikerült valahogy visszaállítanom a telefont eredeti állapotába. Miután pedig Robi ígért nekem két sört, ha sikerül helyreállítanom a telefont, a meló utánra már meg is van az esti programom.

A téma kapcsán, egy érdekesség. Az ember sokszor elámul, milyen árnyaltan lehet kifejezni dolgokat a magyar nyelvvel. Mi a különbség tehát a tört és a törött szavak használata között?

2 megjegyzés:

Örs írta...

ez majnem egy gebasz lett:)

a szavak meg sztem alanyi és tárgyas ragozás téma körül lehetnek, de nem tuti

bAtu írta...

Ennyire nem nyelvtani a dolog. Tedd utánuk az iPhone, vagy a PS3 szót.