2010. március 16., kedd

Aeroconf Presentations - Day #4

A hétfő reggel igen korán köszöntött rám, háromnegyed hétkor. A korai kelés és az előző esti autóásós móka jóféle fáradtságot eredményezett. Ennek egyik árulkodó jele volt, hogy kávét ittam, amit egyébként nem szoktam. Másik, hogy botladozva értem ki az autóig. Szerencsére a vezetés már teljesen rutinszerűvé vált - mostanra jobban megy, mint a sétálás, vagy az alvás,- így teljes magabiztossággal és a tegnapi tereprendezés után kíváló mikro-helyismerettel kanyarodtam a parkoló kijárata felé. A kijáratnál azonban hirtelen megtorpantam. Két (!) hótolóval felszerelt F-150-es száguldott végig a Grizzly Avenue-n, majdnem fellökve engem. Pont időben. Egy pillanatig elgondolkoztam rajta, hogy miért akkor takarítanak, amikor a délutáni-esti latyak már tömbbé fagyott, majd a sebességkorlátokat erősen betartva, néhány értelmes előadás reményében elgurultam a Lone Peak tövébe, vagyis a konferencia helyszínére.


3.0101 FPGA Implementation of a Bartlett Direction of Arrival Algorithm for a 5.8GHz
Circular Antenna Array

Déjà vu. A vasárnapi 6.0802 előadás bemutatta a Montana State University egy 5.8 GHz antenna array-ének tervét. Ezt az antennát egy alapsávra keverő és digitalizáló kártyán keresztül egy Virtex-5 fejlesztőkártyára csatlakoztatták, ezen próbálták a sima Bartlett beamformingot megvalósítani. Ez kísértetiesen emlékeztetett egy BME-s diplomamunkára. Sajnos az előadás elején beígért összehasonlításoknak csak egy részére került sor, kérdéseket pedig alig engedtek feltenni.

3.0102 Beamforming for IEEE 802.11b using a Joint Conjugate Gradient Multistage Wiener Filter

A biteket vajon le lehet porolni? Ez a kérdés jutott eszembe az második előadás kapcsán, mikor az előadó hölgy elnézést kért, hogy elfelejtette milyen mérést is mutat az éppen felvillantott dia. Mentségként hozta fel, hogy a korábbi hónapokat utazással töltötte, így nem tudott rendesen felkészülni. Khmmm. Későbbi napokon persze rádöbbentem, hogy vagy 4-5 diákjának anyagát is előadta, ami enyhítő körülménynek számít. A mögöttes munka, beamforming WLAN-hoz, szakmailag helytálló volt, de az érdeklődésemet csak mérsékelten keltette fel.

3.0104 Cognitive Beamforming Antenna

Egy újabb előadás az 5.8 GHz antenna rendszer beamforming alkalmazásáról, pontosabban annak egy szimulációjáról. Az előadás csapnivaló volt, de a cikket azért egyszer lehet, hogy átfutom.

10.0503 DIGI-Vis: Distributed Interactive Geospatial Information Visualization

Hogyan jelenítsünk meg dolgokat, ha rengeteg adatunk van, és ehhez egy kínai falnyi monitor áll rendelkezésünkre? Nem az én szekciómba tartozott az előadás, de egyáltalán nem bántam meg, hogy belelestem. A kaliforniai srác látványosan és magabiztosan adta elő a munkáját, és hasonlóképp válaszolt a kérdésekre. Jelenleg Dzsingisz kán sírjának felkutatásával foglakoznak szatelit és UAV-vel készített felvételek alapján, a hatalmas monitoruk és honlapjukon keresztül a nagyközönség segítségével. Ha a falfesték és a tapéta ára alá esik az LCD monitorok ára, biztos, hogy felkeresem ezt a csapatot.




3.0107 Adaptive Array Beamforming using a Combined LMS-LMS Algorithm

A munka egy "kétfázisú" Wiener szűrőről szólt, aminek előnye, hogy szűrőegyütthatói gyorsabban konvergálnak az optimális értékekhez. Az előadónak sajnos nem tűnt fel, hogy ábrái szerint az elméletileg elérhető pontosságnál (Cramer-Rao_ határ) is jobban teljesít az eljárása. Amikor pedig ezt a közönség kérdőre vonta, válasz helyett inkább értetlenséget színlelt és hirtelen elfelejtett angolul. Ez biztosan felejtős.

Hétfőre ennyi elég is volt az előadásokból, kora délután a hegyről lefelé vettem az irányt, és szinte meg sem álltam West Yellowstone legnagyobb pólóboltjáig. Ebéd reményében a Half Moon nevű helynél mégis lekanyarodtam, de az zárva volt.


Így éhgyomorral értelemszerűen továbbgördültem a ruhaüzletig, és vásároltam két egyszerű pólót, hogy legyen miben kapálni. Ezt követően végül benéztem Wild West Pizzériába, hogy megünnepeljem az aznapi túlélőtúrám sikerét.


A szállásra visszatérve maradék energiámból összepakoltam a másnapi túrára, és időben nyugovóra tértem.

2 megjegyzés:

Matyi írta...

ez a pizza teljesen jól néz ki. Te alva is mindegy hogy mi de vezetve közlekedek mert már hozzám nőtt :)

bAtu írta...

Matyi, én nem értem mit írtál.