2010. március 6., szombat

Montana: On The Rocks - Day #1

Nos, a repülőút részben viszontagságos volt, részben viszont jól jött ki. Alapból körülményes ugye az 5:40-es indulásra kiérni a repülőtérre. Robi segítségével persze nincs lehetetlen, úgyhogy valamivel fél 5 után már a BNA-n várakoztam. A becsekkeleés problémamentes volt, bár a biztonsági vizsgálatnál azért megnézték, hogy reggel nem-e C4-es szeleteltem kenyér helyett. Mondtak valami véletlenszerű kifogást, hogy milyen véletlen alapon választottak engem, de különösképp nem érdekelt. Oh, erről jut eszembe, utólag kiderült, hogy táskámat is átkutatták. Szóval BNA-ról időben indult a gépem, ami dícséretes dolog volt, lévén mindössze 20 percem az átszállásra Denverben. Denverbe azonban már 5 perc késéssel érkeztünk, ezért miután a helyem az utolsó sorban volt, pofátlanul "előrekéredzkedtem" a repülőn, majd a terminált elhagyva átbaktattam a repülőtér túlvégére, majd mentem még 5-10 percet, míg elértem a 62-es beszállót. Itt a táblán hatalmas betűkkel az állt, hogy on-time. Ezek után a beszállító arc furán nézett rám, miután nem értettem meg elsőre, ahogy a helyi akcentusával elmagyarázta, hogy még nincs gépünk. Ahogy furán nézett rám, a tábla mégegyet villant: on-time. Denverben baromi nagy köd volt reggel, ami felborította a menetrendet, ezért a késés. Alig egy órával később aztán találtak egy propelleres járművet, amivel végül átszökkentünk Bozemanba. A szökkenés persze itt is túlzás, mert köröztünk vagy 5-öt a reptér felett, mire engedtek leszállni, de az egész procedúre előnye végül az lett, hogy a csomagomat is sikerült átpakolni a csatlakozásra. Yaayy! A repülőutón egyébként (az új pulóverem révén) sikerült megismerni egy arcot, akinek az édesanyja a Vandyn tanít. Őmaga csak síelni jött most Big Sky-ba, de még lehet, hogy a jövő héten együtt megyünk snowmobile-ozni.

A mobilokról... A repülőtéren a Hertznél béreltem kocsit. A Ford F-150-t ki nem ismeri? Az semmivel nincs lemaradva, mert helyette (sajnos) egy hatalmas wtf-et kaptam. Mondhatnám azt is, hogy ideiglenesen priuszom van. Vicces autó, az elején bíztam benne, hogy nem kell elővennem a használati utasítást. Aztán megtettem, mert nem jöttem rá, hogyan lehet beindítani. Később persze ráeszméltem, hogy már ezt mégiscsak megtettem, csak nem vettem észre. Különös élmény, amolyan túlméretezett dodzsem, ami a STOP táblánál és a pirosnál lefulladást imitál. Suttyom gyalogosgázolásra tökéletes jármű. Na, de azért hamar megbarátkoztam vele, hiába jött téli gumi nélkül. Gondoltam gyorsan csinálok is egy képet, úgyhogy elővettem a telefont, elindítottam a megfelelő alkalmazást és kattintottam. A kattintás következtében a telefon újraindult, elkezdtem újraflashelni magát, az én agyam hirtelen levetette az ékszíjat. Épp elvesztettem a zenelejátszómat, a telefonomat és a GPS-emet, és mindezt a semmi közepén. Legnagyobb meglepetésemre 5 perc kínlódás után magára talált a készülék, úgyhogy elindultam Big Sky, vagyis inkább West Yellowstone irányába.


Az utak csont szárazak voltak végig a Gallatin folyó mentén. Ez a folyó egyébként kiváló legyezőhorgászó helynek tűnt (és mint később kiderült az is). Tehát az utak nem jelentettek problémát... amíg meg nem érkeztem a faluba, West Yellowstone-ba. A szállásom előtt szinte egyáltalán nincs eltakarítva semmi, amivel a hibridke meg is küzdött. Sebaj, a szinte nyáriasnak mondható időben az utakon olvadt a hó, ami jónak tűnt - eleinte. Reggelre sajnos ez az olvadék csúnyán oda tud fagyni, úgyhogy vagy azonnal be kell szereznem egy hóláncot, vagy valami "értelmesebb" közlekedési eszközre kell váltanom. Egyik lehetőség a gyalogmód, másik a snowmobile. Szóba jöhet persze még a snowcoach is, de az abszolút megoldás mégis ez lenne:

Cica bajusz nélkül

Visszakanyarodva a bevonulásomhoz, ahogy beértem West Yellowstoneba hulla fáradtan, semmi másra nem vágytam mint egy kis alvásra. Ehelyett elmentem a "városba" és bevásároltam. Az árak itt kissé Tennessee-től elrugaszkodottak, de a lényeg, hogy vásárlás közben szóba elegyedtem az eladókkal, minek eredményeképp másnapra már le is foglaltam a snowcoach túrát. A választás a West Yellowstone Vacations cégre esett, a túráról pedig majd legközelebb.

1 megjegyzés:

Matyi írta...

a prius vicces auto :) a jövö autoit lásd benne :) Jopofa tura lehetett