2010. március 8., hétfő

Montana Fakts

Néhány Fakt következik az államról szerzett első benyomások alapján:

Fakt #322

Respecting the local law and the Montana State Troopers is a good thing.

Más szóval a helyi törvényeket érdemes jól betartani. Lévén, hogy a nyárias gumi miatt a kocsit most tripla óvatossággal veztem, a sebességkorlátokat fokozottan betartom, vagyis 5-nél többel nem lépem túl soha. (Ehhez persze nagy segítséget nyújt a beépített tempomat, illetve, hogy próbálom minél gazdaságosabban megülni a hibridet.) Tehát tegnap történt az eset, hogy haladtam az úton a konferencia helyszíne, Big Sky felé, amikor a fent említett tempó mellett egy autó megelőzött. Aztán egy másik is, illetve egy harmadik is, mintegy 4-5 perc különbséggel. Az első autó nem sokkal később lekanyarodott az útról, a másik kettő még 10 percekig előttem döcögött, egyik sem ment gyorsabban 5-tel, mint én, így sokáig a látótávolságomon belül voltak. Egyszer csak jön szembe két autó, mígnem a hátsó teljesen átlagos pickup teljesen váratlanul felkapcsoljó a villogót, de ahelyett, hogy az előtte lévőt állítaná félre, egy hatalmas U alakban megfordult előttem - 500 méterre - és üldözőbe veszi azt, aki "nemrég" engem megelőzött. Ahogy haladok el mellettük, látom, hogy a másik előzőmet is hasonlóképp félrevonták. A biztonság kedvéért egyet még visszavettem a tempomaton, és folytattam utamat a síparadicsom felé.

Tanulság #1: a helyi undercover rendőröket Sanyi még nem szúrja ki kilométerekről. Ezt a képességet valószínűleg nem is fogja elsajátítani a következő pár napban, így kár is ilyesmire apellálni. (Van ilyen szó?)

Tanulság #2: a helyi rendfenntartó erők szemből is mérnek, ami egy galád dolog. A sebességkorlátozásra pedig Montanaban nem érvényes az általános +10 MPH még belefér szabály.

Fakt #121

Bank of America may not be where and when you want it to be.

Úgy tűnik a helyi OTP mégsem képviseli magát minden államban. A szlogen eddig az volt, hogy "Még Yosemite közepén is van Bank of America ATM." Nos, ott tényleg van, viszont Montana, Észak-Dakota és még néhány környékbeli államban egyáltalán nincs. - ahogy cashback opció sincs a boltokban. Ergo, jelenleg 100 mérföldes körzetemben nincs egy BofA ATM se. Egyéb automata persze van, ahol ma sikerült is $40-t levennem potom $2 + $2.5 ellenérték fejében. Ez valamelyst nosztalgikus érzéssel töltöttel a téli OTP-s pénzfelvételi akcióim kapcsán.

Tanulság: nagyobb utazásnál $20-30 készpénz legyen az embernél.

Fakt #884

Montana can be beautiful -- if one likes the mountains.

3 megjegyzés:

Matyi írta...

Nagyon helyes! Gratula a rendőrös storyhoz. Kis hamis rendrőrök komolyan veszik a dolguk. Atm vicces. Az OTP-vel meg nem lehet cicózni. Továbbra is kényelmes biztonságos utazást kívánok. Fotózni meg ne felejts.sussets

Matyi írta...

a fejed eredetileg ne volt rajta aképen, vagy csak most vettem észre:) Nagyon mókás

bAtu írta...

Rajta volt, ahogy összevágtam a képeket, ilyen lett. Sokat meg nem variáltam.