2010. március 21., vasárnap

Grand Teton - Day #5

Kedden a szekciómban gyér volt az előadásfelhozatal, ezért reggel észak helyett inkább nyugatni, majd délnek vettem az irányt, így volt alkalmam átszelni Idahot, és ismét meglátogani Wyomingot.


Nagyobb térképre váltás

A célállomás a Grand Teton Nemzeti Park volt, ahova már hétvégén lebeszéltem egy snowshoe túrát. Az autókázás során az első igazán látványos hely, a hágó volt nem sokkal Jackson Hole előtt, de a National Elk Refuge is gyöngyörű volt a maga több száz szarvasával. A parkba, majd a Moose Visitor Centerhez percre pontosan a megbeszélt időpontra értem oda, amire ismét büszke vagyok. Az ismeretterjesztő túra a parkban egy picit rövidebb és más jellegű volt, mint amire számítottam, de teljesen jó volt, legalább több időm maradt fotózni:


Időben elindultam haza, hogy a naplemente fényeiben nyugatról is tudjak pár fotót készíteni, de már a hágól felfele elkezdtek gyülekezni a hófelhők. Aztán mire Idahoba értem, hirtelen nulla fok alá esett a hőmérséklet, leszállt a köd, a hó is elkezdett szállingózni és még a szél is hordta a hódarát az úton, úgyhogy a fotózásról hamar letettem. A hirtelen leromlott időjárási viszonyokhoz még hozzájárult az, hogy egy teljesen kietlen tájon átszelő, két oldalról egyszerű kerítéssel közrefogott úton kellett hajtanom (továbbra is nyári gumival). Bő egy óra után olyan érzésem támadt, mintha a Fargo című filmet nézném.

Konklúzió: Grand Teton baromi szép. Ha valamikor visszajutok Yellowstone-ban, a Tetons is újranézős lesz. A panorámaképeket nagy felbontásban tettem fel, érdemes ránagyítani. (Bár lehet, Picasaék önkényesen lekicsinyítették.)

Zárásul pedig egy kisebb felbontású, de lényegesen keményebb kép:


3 megjegyzés:

Robi írta...

Hát ez bizony nagyon szép! A panorámához használtál állványt? A Fargo egy furcsa film...elég furcsa.

bAtu írta...

Nem használtam, sőt! Az egyiket kis kompakt géppel készítettem.

Matyi írta...

nagyon jól sikerültek.