2008. december 21., vasárnap

CS 388 - MIC


Tárgy címe: Model-Integrated Computing

Tárgy kódja: CS 388

Előadó: Sztipanovits János és társai

A fél ISIS-t beküldték előadást tartani, időnként úgy tűnt, hogy azt aki éppen ráért.

Tárgy tematikája:
  1. Design approaches for embedded systems and software
  2. System and software platforms
  3. Model of Computations
  4. System-level modeling languages and domain-specific modeling.
  5. Design of modeling languages and metamodeling
  6. Model transformations and metagenerators
  7. Design space exploration
  8. Case studies for MIC – based development of embedded software systems
Nehézség: közepes

Követelmény:
  • 2 miniprojekt
  • 1 projekt
Kellett, hozzá idő és érdemes volt időben nekiállni a projektnek. Egyébként nem vészes. Miután az ember maga írja a projekt specifikációt, érdemes tisztában lenni a specifikációírás alapvető szabályaival. (Értsd: tudd, hogy mit ígérsz/vállalsz be)

Az én esetemben a feladat a következő volt:

High-level Design of Hierarchycal State Machines for FPGAs

Vagyis hierarchikus állapotgépek magas szintű tervezése FPGA-ra. Ez a következő lépésekből állt:
  • Metamodellezés, vagyis egy Domain Specific Modeling Language (DSML) készítése, amiben FPGA-ra szintetizálható állapotgépeket lehet modellezni
  • Modellezés, azaz egy példamodell elkészítése a saját DSML segítségével
  • Interpreter írás, vagyis automatikus HDL kódgenerálás.
Eredmény: gondolom A

Értékelés: miután ISIS Research Assistant vagyok ez a tárgy "kötelező" volt. Nem bánom, hogy felvettem, mert legalább látom, hogy az emberek nagy része mivel foglalkozik a "gyárban". A metamodellezés elméletét tekintve maradtak homályos foltok. Azt meg viccesnek tartom, hogy előbb tanultam meg metamodellezni, mint modellezni. Persze nem mintha a metamodellezés nem modellezés lenne, de mindegy. Hmm... Egy nagyon laza párhuzamot vélek felfedezni a nemlineáris irányítási rendszerek és a lineárisak között.

Nincsenek megjegyzések: