2008. december 21., vasárnap

EECE 362 - DET


Tárgy címe: Detection and Estimation Theory

Tárgy kódja: EECE 362

Előadó: Mitch Wilkes (a.k.a. The Snake)

Specialitásai, hogy mindig Hawaii-t idéző ingben jelent meg előadni, továbbá mindig a plafont bámulta, mikor hozzánk beszélt.

Ergo a fickó baromira nem úgy néz ki, mint a képen. Ezen először fel sem ismertem.

Tárgy tematikája:
  1. Valószínűség számítás bevezető
  2. Bayes szűrő
  3. Kalman szűrő és kiterjesztései
  4. Particle filter (nem tudom a magyar megfelelőjét)
  5. Rejtett Markov modellek
  6. Bayes döntési hálók
Nehézség: viszonylag könnyű. Ha az előadóra és a tárgykövetelményeire vonatkozó mostani, posteriori ismeretek a félév elején rendelkezésre álltak volna, biztos, hogy egy picit máshogy rendeztem volna a tárgyra szánt időmet.

Eredmény: gondolom A

Értékelés: tetszett, hogy egy picit rendszereztük a dolgokat, maga a tematika nem volt rossz. Mindent valószínűségszámítás irányból közelítettünk meg. Így például megértettem, hogy anno Irányításelméleten mit is jelentettek azok a szerencsétlen mátrixok. Más kérdés, hogy szerintem elég reménytelen dolog elmagyarázni a Kalman szűrő működését anélkül, hogy egyetlen blokkdiagramot is rajzolnánk a táblára (vagy tartalmazna a $70-os tankönyv). Azon se botránkoztam volna meg, ha matematikailag egy picit egzaktabbak vagyunk. A vektortérnek is létezik például egy egzakt definíciója.


Nincsenek megjegyzések: