2009. július 12., vasárnap

Automakers Worldwide

Az elmúlt (néhány) év nem az autógyártók éve volt. Eladások terén úgy tudom a VW mutatói csökkentek a legkisebb arányban, ~15%-al. A Chryslernek és a GM-nek ennél lényegesen rosszabbul ment a szekér. A Chryslert összeboronálta a válság a FIAT-tal, a GM pedig egy kis fazonigazításon esett át. A Hummert eladták a kínaiaknak, az Opelt a kanadaiaknak és az oroszoknak a SAAB pedig megy a Svédekhez. A Saturn a számomra eddig ismeretlen Penske Automotive Grouphoz került, míg a Pontiac gyártása egyszerűen megszűnik. Ezek után már a GM is könnyebben átlátja a saját brandjeit, ami a következő négyet takarja:
  1. GMC
  2. Cadillac
  3. Chevrolet
  4. Buick
Egy másik érdekes dolog az autóiparral kapcsolatban, hogy próbálnak egy olyan tervezetet kidolgozni, ami a gazdaságosabb energiafelhasználású gépkocsik vásárlását támogatná. Röviden, jelentős kedvezményt kapna a vevő, ha az új és a régi kocsi fogyasztása közötti különbség elér egy küszöbértéket*. A probléma ezzel - a németországban használthoz hasonló, jól bevált - autóvásárlást élénkítő módszerrel az, hogy Amerikában nem biztos, hogy a helyi gyártású autók eladási mutatóit javítaná. Valószínűleg előbb növekedne meg a kereslet a Honda és a Toyota termékei iránt.

Ha valamit félreírtam, igazítsatok helyre. Szeretném, ha az autóipari világképem legalább ilyen szinten a helyén lenne.

*A teljes tervezet ennél valamivel összetettebb.

1 megjegyzés:

Ficzere írta...

itt folytonos frissítést kapsz a dolgokról: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/valsag/
pont idén lett, 78 év után először első a Ford Amerikában
juhéééé