2009. július 3., péntek

The Wolf's Food

Szokták volt mondani, hogy biztonytalan mint a kutya vacsorája. Ez itt Amerikában nem annyira helytálló kifejezés, az új helyemen semmiképp. A kutya minden este (szinte mindig pontban) 8-kor megkapja a vacsoráját:

  • másfél bögre kutyakaját
  • másfél bögre vízzel felöntve
  • 1 db hormontabletta
  • 2 db antibiotikum

Ennél se többet, se kevesebbet nem kaphat, mert baja lesz. Az egész valahogy így néz ki tálalva:

A kutya vacsorája, for sure

Az én reggelimet és vacsorámat viszont a kutya se készíti el, és akkor ezzel be is fejeztem az idétlen szóvicceket és közhelyeket. Visszatérve a kutyáéhoz, két dolog furcsa a kajálást illetőleg. Az egyik, hogy kész ceremónia a kutyát megetetni. Meg kell dolgoztatni a kutyát a kajáért. Ergo kiteszem neki a kaját, de addig nem mehet oda enni, amíg le nem feküdt, majd azt nem mondom neki, hogy OK. Baromi érdekes, hogy akármennyire éhes, nem megy oda kontárkodni, amíg ki nem mondom a varázszót. A másik a kutya figyelme. Farkas az esetek 70%-ban nem hajlandó figyelni rám, pedig elég határozottan bánok vele. Eddig arra gondoltam, hogy az ok, hogy nem én vagyok az eredeti gazdája, illetve, hogy már öreg szegény. De amint a kezembe veszek egy treatet (kekszszerű csemege a kutyának), azonnal legalább középfokra tornázódik a magyar nyelvtudása. Helyből megérti az ül, a fekszik, a gyere és az egyéb szavakat. Ez elsőre elég fura volt. Meg másodikra és harmadikra is, de azóta túltettem magam. Holnap ha lesz rendes fény, megpróbálok csinálni egy képet a "dögről".

Addig is előljáróban egy rövid leírás róla: ez egy 13 (!) éves nőstény németjuhász kutya, jámbor, és (ha keksz van a kezemben) szófogadó típus, aki ugatás helyett vonyítást imitál. Innen a neve: Farkas. Főleg éjszaka aktív, és rendszerint 6:30-kor kel. Enni bármennyit bírna, de nem teheti, mert volt már belőle baja. Van legalább kétféle baja, amire több, mint 3 különféle gyógyszert szed. Jelenleg én vigyázok rá, egészen addig, míg a gazdája Magyarországon van. Még él, és korához képest jó állapotban van. Ezt az állapotot célom fenntartani a következő egy hónapban.

Update: Tovább erősödött bennem az az érzés, hogy egy treat a gazda kezében ideiglenesen 30-al megemeli a kutya IQ szintjét és legalább haladó szintű angol, illetve magyar nyelvtudással ruházza fel. Valamint azt az álláspontomat is tartom, miszerint ez az etetés dolog nagyon bele lett nevelve Farkasba. Kikészítettem neki a kaját, elküldtem a helyére, mondtam neki, hogy fekszik, majd tovább mentem a dolgomra. Meghámoztam egy sárgarépát, csináltam valami ebédet magamnak, és amikor jöttem kifelé a konyhából, akkor vettem észre, hogy a kutya még mindig ott ül a helyén, és erősen kacsintgat a kaja felé. Elfelejtettem mondani neki, hogy OK. Amint ezt pótoltam, azonnal rávetette magát a kajára.

3 megjegyzés:

Matyi írta...

akkor ezek szerint foglalkoztak vele a gazdik rendessen. A kutyusokat elvileg meg kell tanítani, hogy ő a falkavezér engedélye után ehet csak (nyúlhat hozzá a kajához) Különben nem lehet rendessen bánni vele. A falatot is elmarja inkább mint elveszi finoman. Ügyes fontos hogy + legyél a kutyussal :)

Ficzere írta...

ez a bejegyzés különösen jó lett :)

bAtu írta...

Mármint?