2009. március 27., péntek

Car Insurance

Tavaly október 7-én kötöttem a kocsimra a biztosítást. Ez egyrészt hiba volt, másrészt már nagyon kellett. Hiba volt, mert ha várok 11-ig, akkor a következő évben már 25 évesen köthetem a biztosítást, ami további engedményekkel jár. Ugyanakkor nagyon kellett, mert már vagy egy hónapja biztosítás nélkül járkáltam, ami nem volt szerencsés.

Most letelt az első 6 hónapom. Van egy minimális insurance history-m (biztosítási történetem), vagyis több hitelességem van a biztosítótársaságoknál, így módom van jobban versenyeztetni őket. Az előző biztosítóm minimálisat engedett az árból, az előző $404 helyett kb. $10 kéne kevesebbet fizetnem náluk, ha előre kifizetem a 6 hónapot. Ezzel szemben az újonnan elérhetővé vált biztosítók legjobb ajánlata mintegy $100-al ez alatt van. (Vannak biztosítók, akik alapból nem üzletelnek "friss" biztosítottakkal.) Ergo már készíttetem elő a papírokat a fikcóval, aki az AAA-nél intézi a dolgaimat.

Röviden, néhány fakt, amit nemrég sikerült kiderítenem:

  • a 6 havonta történő biztosítóváltás nem befolyásolja negatívan a biztosítási történetet
  • a biztosítás szüneteltetés viszont igenis, rontja a biztosítási történetet
  • a biztosítók sokszor elkezdik feljebbkúszatni az árakat, ha sokáig vagy náluk (nálam még nem következett be, csak nem vitték lejjebb), erre érdemes odafigyelni, körülnézni és ha olyan a helyzet néha váltani


2 megjegyzés:

Matyi írta...

tehát ha köv összel várod azt a pár napot az neked rossz? de hajrá Sanyi versenyeztesd meg őket:)

bAtu írta...

Akármikor várom azt a pár napot, elvileg rossz.