2009. március 17., kedd

Work In March

Gondolom milliószámra vannak olvasóim, akiket érdekel, hogy mivel foglalkozom amióta visszajöttem Guatemalából, amikor éppen nem házikat írok. (Esetleg a guatemalai beszámolóra is van igény?) Hát elmondom, hogy nem csinálok semmi komolyat, csak ellenállást mérek:

Az ellenállás

A mérési elrendezés

Az ellenállás érdekessége, hogy programozható, vagyis egyfajta potenciométer. Mind a forrasztás, mind a mérés, mind az FPGA-ba megírt program sikeresnek bizonyult. Gratulálunk Sándor!


5 megjegyzés:

Pista írta...

azt az autót nem értem ott!
mi a funkciója? :)

bAtu írta...

Standard Equipment. Elősegíti a jó és pontos mérést.

Robi írta...

Miért jó FPGA-val mérni az ellenállást.? Nekem úgy tűnik, a művelt francia -Homonnai szerint- erre az overkill jelzőt használná. Én meg ma tudtam meg, hogy a héten assembly programozással fogok foglalkozni...biztos retro hét van:-)

bAtu írta...

Az eredeti szenzorkátyán a programozható ellenállás egy erősítőfokozat része, ahol az erősítést az FPGA-ból kéne változtatni. Magán a kártyán nehézkesnek tűnt kimérni, hogy tényleg úgy változtatjuk-e az ellenállást, ahogy szeretnénk, így inkább "kontextusból kiragadva" ellenőriztem le, hogy megfelelően működik-e a modulom.

Matyi írta...

az nem egy autó az BMW