2009. március 17., kedd

Tax Return

Éltemben először töltöttem ki és adtam fel saját adóbevallást. Igen, eddig ezt anyukám csinálta helyettem, de szerintem ez még neki se jött össze soha. Az adóbevallásomat effektíve 1 óra alatt sikerült kitölteni, persze némi segítséggel. A rutinosabbak az egész családét kitöltik mintegy 15 perc alatt. Az otthoni dolgokhoz viszonyítva már ez is elég nagy különbség, avagy csoda. Persze ehhez a rendkívüli hatékonysághoz hozzájárul az is, hogy itt Nasvhilleben (értsd: Amerikában) értelmes on-line szoftverek állnak rendelkezésére a formanyomtatványok elkészítéséhez.

A segesség azonban csak egy dolog, amit vissza fogok sírni, ha hazamentem. Ami igazán tetszik az az, hogy a tavalyi évben $871-t adóztam le. Ez után pedig, minegy $1171 adóvisszatérítést kapok. Ha nem csesztem el a papírokat. Azt hiszem erre a jelenségre bevezethetnénk a negatív adózás kifejezést. Az adóbevallás kitöltésében nyújtott segítségért ezúton is köszönet és egy A+ kollégámnak, Sly-nak.

A dokumenteket tartalmazó levelet egyébként $3.41-ért vitték el Austinba, Texasba. Mert ugye azt ajánlva (certified mail) adtam fel.


4 megjegyzés:

Robi írta...

Én anyámét töltöttem ki :o) Az is <1óra ideig tartott, hála az AbevJava alkalmazásnak.

Viszont a szuperformális megfogalmazás fura dolgokat szül( hehe, nem is direkt volt, de a vége után érted majd, hogy ez poén is)

Alulírott kijelentem, hogy a 2008. <>hó <> naptól 2008. <> hó <> napjáig terjedő időszakra várandóságra tekintettel <> magzat után jogosult vagyok a családi kedvezményre.

bAtu írta...

:D :D

Ficzere írta...

meddig kell leadni itthon az adóbevallást? azt hiszem a közvetítő cég nem csinálta meg és lehet ideje rákérdezni mi van...

bAtu írta...

Hát én azt bizony nem tudom.