2009. március 30., hétfő

Personal Radio Station

Már korábban terveztem, hogy írok az itteni zenékről. Ha ezt egy hónappal ezelőtt tettem volna meg, akkor valószínűleg csak a 97.1 Nashville Rockról regéltem volna. Az autómban lévő CD-lejátszó ugyanis olyan régi, hogy még a sima írott CD-t se hajlandó lejátszani, így többé-kevésbé rá vagyok kényszerülve a rádióhallgatásra. Rádiók közül pedig ez a legjobb. A mySpace oldalukon úgy láttam van valami toplistát játszó alkalmazás, ahol lehet szemezgetni is a playlistről, de ami fontosabb, lehet őket élőben hallgtani online. Amit tudok ajálnai az az itteni (GMT -6:00) idő szerinti reggel ~7-9 tartó Bob & Tom show. Sok zene ilyenkor nem szól, de rendszerint jó témákat dobnak fel vicces előadásmódban, nem túl durva helyi akcentussal. A reklámok néha külön odavernek, az egyik kedvencem a Total Transformation Program, de ezt sajnos nem találtam meg youtube-on. Valami hasonló azért van itt. Egyrészt tehát ezt tudom ajánlani.

Másrészt ott van a last.fm. Nem használtam direktben már vagy fél éve. Viszont a winamphoz fel van installálva a scrobbler plugin. Ez pedig szorgosan gyűjtötte az információkat és formálta a zenei profilomat, ami azért nagyon jó, mert... van egy igényes windowsos kliensük. Ez a kliens pedig ingyenesen (és legálisan) játszik véletlenszerű számokat a profilnak megfelelően. Mostanra úgy látszik, hogy teljesen kiforrott a dolog, mert valóban olyanoka tol, amiket az elmúlt egy évben hallgattam. Időnként beszór pár olyat, amit már vagy egy éve nem vettem elő, és ilyenkor külön megörülök neki. Példáulozásként sokszor jön Morcheeba és Danko Jones, de néha beugrik a nemlétező színpadra Manson is.

A fontosabb dolgok, amit a last.fm "rádióállomásról" kell tudni:

  • véletlenszerűen választ neked zenét
  • nem tudsz beletekerni
  • továbbléptetni viszont igen
  • tudod minősíteni a számot
  1. explicit módon: szeretem (love), utálom (ban)
  2. implicit módon: továbbtekered vagy nem tekered tovább a számot

A last.fm további vicces funckiói:

  • webes felületről is használható, nincs programhoz kötve - ez mondjuk én még nem sokat pörgettem
  • a barátok profilja szerint is lehet rádióállomást hallgatni - külön érdemes Bandiét megpróbálni :D
  • hozzád hasonló stílusú ún. "neighbourhood" csatornákat is lehet választani - hasonlít a tiédhez, de egy picit azért más
Összefoglalva, egy év alatt nagyon hasznossá fejlesztette magát a program, anélkül, hogy külön energiát kellett volna fektetnem belé.


5 megjegyzés:

Matyi írta...

kellemes rádiózást kívánok! Néha azért tévedj oda a petőfire csak hoyg tudd, hoyg mi mit hallgatunk és hoyg kb hol tartunk :)

Örs írta...

Én melóban egész sok lastfmet használok, jo a webes kliens mert bejelentkezés után bármijen gépen hallgathatod a saját számaidat, még magyart is esetenként.

Alkalmanként Petöfit is tolok, mert a heji rádiók között vannak faszák de szarrá ismétlik a slágereket.

Unknown írta...

Pont most volt az index-en cikk, hogy fizetőssé tették a last.fm -t. Legalábbis a kisebb országok hallgatoi számára (USA, UK, Németo asszem a kivétel)

bAtu írta...

Bizonyos részei fizetősek, pl. ha a "My Loved Tracks"-t akarod hallgatni, akkor beszól, hogy az csak előfizetőknek van. Az alapfunkciók még ingyenesnek tűnnek.

Gergely írta...

ja, en is azt akartam irni, hogy jokor reklamozod oket, pont most lett fizetos az emlitett harom orszag kivetelevel. egyebkent annyira nem draga, 3 euro/honap... mondjuk en maradi vagyok, jobban szeretek albumokat egeszben hallgatni :)