2008. október 1., szerda

Quick Financial Review


A múltkor találtam a szóróanyagok között egy, a beilleszkedésről szóló leírást (jobbra). Teljesen korrektnek tűnik. Én most valahol a hostility és a humor között vagyok, de még félút előtt.

Ez kissé off-topic: ma vizsga (~zh) után beszélgettem egy sráccal. Kiderült, hogy Németországból való. A második kérdése az volt, hogy én amerikai vagyok-e. Válaszom az volt, hogy nem, Magyarországról jöttem. Mire ő mondta, hogy mindjárt gondoltam, amolyan európainak nézek ki. Ezt ha nem is bóknak, de jó néven vettem.

Akkor jöjjön a számadás. Matyi és Karesz segítségével az alábbi költségvetési tervezetet, avagy becslést készítettem:

  • Szállás (első pár nap) - $25 / nap
  • Lakásbérlés - $500 / hó
  • Kaució - $100
  • Bútor - $xxx
  • Kocsi - $2500
  • Üzembehelyezés - $100
  • Rendszám - $50
  • Kaja - $400 / hó
Amit pedig az elmúlt másfél hónap alatt tapasztaltam:

  • Szállás (első pár nap) - $0 (kollégák jóvoltából)
  • Lakásbérlés - $500 / hó (rezsivel)
  • Kaució - $0
  • Bútor $xxx (még nincs is nagyon)
  • Kocsi $1600
  • Üzembehelyezés és rendszám - $150
  • Kaja ~$400 / hó

Röviden összefoglalva a becslések elég jól sikerültek. Néhány extra dolog bejött még, úgy mint tankönyvek, activity fee, de igazán váratlanul nem ért semmi.

Utólag is köszönöm Karesznak és Matyinak a segítséget. Good job. Ha pedig valaki szeretné érezni a kontrasztot U.S.A. és Európa között, az olvasson egy picit itt is.

4 megjegyzés:

Zoli írta...

Huh, ezek szerint akkor már durván nyomod az angolt, ha kérdezni kell, hogy Ámérikai vagy-e. :)

Ezért kéne nekem is kinéznem egy picit külföldre.

bAtu írta...

Nem, itt nincs sok összefüggés a nyelvtudással. A német srác pl. nagyon érthető, amolyan európai angolt beszél. A campuson fellelhető diákokra, tanárokra jellemző, hogy megértik amit mondasz, és te is megérted, hogy ők mit akarnak.

A campuson kívül sok esetben csak a "feature extraction" típusú megközelítés jön szóba, vagyis megpróbálod elkapni a kulcsszavakat a mondatban. A választ is hasonlóképp kell előállítani. Máskülönben reménytelen a hamburger rendelés, és éhen hal az ember. :)

Matyi írta...

a hambirendelés nagyon nagy móka, főleg ha a kolega, kolegina aki nagy erővel próbál kiszolgálni ne adj isten fekete :) Sanyi így tovább
sok puszika

bAtu írta...

Egyszer történt már, hogy fehérember szolgált ki minket. Meg is lepődtünk.