2008. október 26., vasárnap

Turing Award 2007


A múlt héten volt egy előadás a Vandy Jacobs Believed in Me előadótermében, amit Sztipanovits János "ajánlott" minden ISIS-es kollégának. Ez közel azzal egyenértékű, hogy kötelező volt a részvétel.

Az előadást Joseph Sifakis vendégelőadó tartotta, a téma (cím) pedig:

The Quest for Correctness: Beyond Verification


A fickóval kapcsolatban két érdekesség van. Az egyik, hogy tavaly Turing díjat nyert. A másik, hogy Jánosnak jó barátja.

Joseph Sifakis a Jacobs Believed in Me előadóban

Maga az előadás eleinte érdekelt. Aztán voltak részek amiket kezdtem nem érteni, majd váltogatták egymást a "hát ez triviális" és az "abszolút nem értem" szakaszok. Az előadás végére viszont elment a kedvem az egésztől. Ha le kéne írnom a benyomásokat, hogy miért, hát ezeket írnám:

  • a fickó törte az angolt
  • az egészről olyan burkoltan beszélt, mint valami nagy titokról
  • ha valaki kérdezett tőle, a válasz általában az alábbi 3 típus közül került ki
  1. most ezen mit nem ért? (igen, ez egy visszakérdés és mentünk tovább)
  2. erről majd később lesz szó (és vagy feloldotta ezt a jövőbe mutató referenciát, vagy nem)
  3. elkezdett magyarázni egy példát (de ritkán fejezte be, vagy nem teljesen illett oda)
  • nem volt igazi befejezés, nem volt kerek az előadás (a konklúzió kb. az volt, hogy igen, a verifikáció nehéz téma)
Ezeket persze úgy mondom, hogy ebben a témában tényleg nem voltam otthon. A nagyteremben tartott előadás után volt egy kisebb is, a mi főhadiszállásunkon. Itt már belemásztak a részletekbe, eld(k)urvult a helyzet, én kb. 15 percig bírtam hallgatni. A benyomásom itt szintén az volt, hogy nyilván érti a fickó mit akar, de előadni nem nagyon sikerül neki, az előadás közben felmerülő kérdéseket pedig nagyon rosszul kezeli le.

Mindenesetre nem bánom, hogy elmentem az előadásra, legalább ilyet is láttam/hallottam.

Nincsenek megjegyzések: