2009. május 24., vasárnap

Guatemala Trip Day #9

2009. Március 6.

Közeledünk kérem a túra vége és az egyik legjobban feltárt Maya romváros, Palenque felé. A hely igen könnyen megközelíthető, és ennek megfelelően pedig túristák ezrei látogatják naponta, a hely pedig ennek megfelelően "alkalmazkodott". A bejáratnál nyilván belépőt kell és különféle jégbe hűtott üdítőket lehet vásárolni. Ezen túl a lehet és a kell között helyezkedik el az idegenvezető bérlése, a "magán-idegenvezetés" ugyanis nem engedélyezett. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ha egy nem hivatalos (helyi) idegenvezető magyaráz egy 3+ fős csoportnak, akkor ahhoz odamentek és csúnyán néztek rá. Mexikóban lévén, ennél sokkal jobban nem is akartunk magunkra haragítani senkit, úgyhogy Endre is csak akkor magyarázott nekünk, aki senki nem volt a környékünkön.

Palenque az UNESCO világörökség része, a piramisok érdekessége, hogy egy új uralkodó hatalomra kerülése alkalmával egy újabb réteget húztak mindig a már meglévő építményre. Ezek közül a talán legtöbbet fotózott létesítmény az alábbi templom (minusz a két vigyorgó túrista):

Az egész komplexum egyébként nem volt rossz, de így utólag azt mondom nem ez volt a legszebb. Talán az eltúristásodás miatt érzem így, túristákból márpedig erre a képre is jutott kettő:

Az alábbi képet meg csak azért helyezem ide, mert idegesítően büszke a kiállásom rajta:

Tehát Palenque bármilyen szép is volt, hamar végeztünk vele. Olyannyira hamar, hogy úgy döntöttünk, némi plusz költség terhének viselése  mellett útba ejtjük Bonampak romvárosát is. Ezzel csak az volt a gond, hogy ahogy közeledtünk a romvároshoz, egyre növekedtek az elvileg előre lefixált költségek. De sebaj, láttunk nem is olyan régen feltárt falrajzokat és egy picit más jellegű templomokat.

Miután Bonampak városánál is kinézelődtük magunkat, továbbmentünk a szállás felé, amit a Frontera Colozal nevű határfalu jelentett. A falu külön érdekessége, hogy a bejáratánál belépőt szedtek. Hogy mire föl? Az még mindig nem derült ki teljesen, ugyanis a faluban tényleg semmi nem volt. Szerencsére gond se volt sok, bár a megérkezéskor elénk tárult kép alapján ott szinte bármi megtörténhetett volna. :D