2009. január 8., csütörtök

Spinning Up The Grinder

Szerdán megkezdődött a második Vandy szemeszterem. Azt már eldöntöttem, hogy három tárgyat hallgatok idén is. Kettő már fix, a harmadikkal kapcsolatban még hezitálok*.

Random Processes

Jelfeldolgozós tárgy, a tavalyi Detection and Estimation Theory előkövetelménye. Egyfajta hülye szokásomnak tekinthető, hogy fordított sorrenben veszem fel a tárgyakat. BME-n is Nemlineáris Irányítási Rendszerekkel kezdtem, és csak utána toltam le az (sima) Irányítási Rendszereket. Nem mondom, hogy ez praktikus megközelítés, nem is ajánlom senkinek.

A tárgy kötelező tankönyve a Probability and Random Processes with Applications to Signal Processing. Szintén egy $150 könyvről van szó, amit $75 alatt széles világban nem találtam. Sebaj, majd valamit kitalálok.

Mellesleg a tárgy nem tűnik nehéznek, amolyan B4. Persze igyekszem nem elbízni magam. A fickó most is hasonlóan szórakozottnak tűnik, mint ősszel. Néha fárasztó (alig-)poénjai vannak, a matematikusokat (főleg európaiakat) még mindig megmosolyogja és nem is törekszik a matematikai korrektségre (értsd: precizitásra). Sokkal inkább az összefüggésekre próbál rámutatni. A kurzusán most 3x annyian vagyunk, mivel ez egy gateway course. Ez nem feltétlenül tetszik, de nem fogok belehalni. A gateway couse fogalma legközelebb egy olyan tárgyéhoz áll, amely kötelező, és amiből később szigorlatozni kell.

FPGA Design

Ez az első tárgy, amit felvettem, és aminek a sorszáma 300 alatti. Az előadó az őszi félévből ismert nashville-i Dabóczi. Részben ezért is vettem fel, no de főleg azért, mert mindenképp akartam egy FPGA-s tárgyat hallgatni. A fickónak egyébként van humora, ezen a dián például szélesen elmosolyodtam:
Filling the GAP with FPGA

A félév során VHDL-ben fogunk programozni, Actel Altera FPGA-t. Úgy látszik végül minden FPGA gyártó termékével összehoz a sors. A konkrét fejlesztőkártya egy DE2 development board lesz, ezen fogunk rücskölni. Minden 2 fős csoportra jut egy darab. Kell majd egy párt választanom, ami nem lesz könnyű. Nyaff.

A könyv itt is $174 lett volna a Vanderbilt Bookstore-ben. De modern felfogású ember nem vásárol könyvet könyvesboltban. Ahogy azt én se tettem.

A harmadik tárgy

Eredetileg 5 tárgyból kellett választanom, ezt mostanra leszűkítettem kettőre. Az egyik az Introduction to Robotics, a másik pedig a Solid State Effects and Devices. Egy gyors véleményezés mindkettőről:

Introduction to Robotics

Nyilván robotika bevezető.

Előnyök:
  • tetszik a témája, legszívesebben otthon is végig toltam volna ezt a tárgyat
  • előadásmódja hasonló az otthoni Irányításelméletéhez, hintjük a mátrixokat a táblára (csak kicsit komótosabban, mint Lantos) - ez előny?
  • van egy iszonyat jó csaj a csoportban
  • kis létszámú csoport
Hátrányok:
  • nehezen illik az órarandembe, feldarabolja az egész hetemet
  • az ISIS melómhoz nem sok köze van
  • a fickó tényleg lassú, csak másol a táblára az előre nyomtatott papírokról
Solid State Effects and Devices

Ez az itteni Elektronika I. Kicsit olyan érzésem van, hogy egy második lehetőséget kaptam az élettől, hogy felülemelkedjek az átlagos magyar villamosmérnöki műveltségen** és megértsem hogyan működik a bipoláris és a mosfet tranzisztor. Ha már egyszer Mizsei kollégának nem sikerült ezt megtanítania. (Pedig én anno igyekeztem magamba szívni ezt a tudást, mert C3 után vártam egy hasonló színvonalas folytatást, hiába.)

Előny:
  • gateway course
  • az előadó nagyon ott van, igazi 30 éve a szakmában (pontosan 32 éve)
  • szinte tökéletesen passzol az órarendbe
  • egy hangyányival többet tudnék a tranzisztorról, minthogy 3 lába van
Hátrány:
  • 2+1-el több vizsga van belőle, mint amennyit én írni szeretnék
  • kevés a (értsd: nincs) jó nő a kúrzuson
Egyelőre úgy néz ki, hogy ez utóbbi tranzisztor tárgyat veszem fel. Ha valaki szükségét érzi, nyugodtan segíthet dönteni.

*sza*akodok.
**no offense

4 megjegyzés:

Ficzere írta...

Az a DE2 Altera Cyclone II-es fpga-t tartalmaz, vagy az Actelt nem erre írtad? Egyébként nekem is pont ez a fejlesztőkártyám volt/van, nagyon a szívemhez nőtt az egy év alatt, de azért jó lesz visszaadni :) És szerintem a tranzisztoros tárgyat vedd fel. Elektronika I-et nekem még Vladimir tartotta, na ő rendesen leadott mindent, érdekes is volt, hát igen, Mizsei már nem azonos kategória. Kicsit elegünk is volt belőle főszakon... És tranzisztorok FTW, kivéve a bipolárisat

bAtu írta...

Actel, Altera, nagytestvér, húg, anyós, nagymester, fa*zom. Miért kellett közel ugyanúgy elnevezni ezt a két céget?

Csapszi írta...

Sanyi, én mostanában nagyon rákaptam a rapidshare-es ebook-letöltögetésre... szóval ha szeretnél belekukkantani a könyvekbe, mielőtt megvennéd őket:
Probability and Random Processes -> http://www.ebookee.com.cn/Probability-and-Random-Processes-With-Applications-to-Signal-Processing-and-Communications_110224.html
vhdl -> http://ebooksfreee4u.blogspot.com/2009/01/free-ebooks-for-vhdl.html
bár ha már megvetted, akkor úgyis mindegy
(ja, egyébként "könyv címe+rapidshare" kulcsszó google-ban általában szokott eredményt hozni a legtöbb ismert könyvre)

bAtu írta...

Ami könyveket eddig megvettem, egyiket se találtam meg neten. Még - most, hogy a rapidshare-t beajánlottad, - itt sem. (Én alapvetően btjunkie-n és kad-en szoktam megnézni először.)

Tehát nem lévén on-line forrás, idén már $155-t költöttem könyvekre (2db). Még egy van, de remélem azt "tényleg olcsón" meg tudom szerezni.