2009. január 11., vasárnap

Technical Problems with Running

Már korábban is gondolkoztam rajta, hogy futni kéne. Persze a tervezgetés (értsd: sza*akodás) megint több időt vesz igénybe, mint maga a tervezett cselekvés.

Röviden, a múltkor is arra jutottam, hogy jó lenne, ha valami motiválna. Egy megoldás lehet, hogy a csajok mögött futok a Campus körül. Egy másik, hogy valahogy loggolom, hogy mikor, mennyit és milyen tempóban futottam, és valamiféle edzéssé alakítom a - mindmáig nem létező - rendszeres futást. Erre a célra eddig két megoldást találtam:

Garmin Forerunner 405

Az ötlet egyszerű, egy karórába épített GPS-ről van szó, - kép alapján - elfogadható méretben. Tank és fekete színben kapható:



Garmin Forerunner 405

Ára $300-nál kezdődik.

Nike+ sportsband

A kedves kollégák egy
ötletes találmánya, amit a Nike és az Apple marketingesei felkaroltak. Egy gyorsulásérzékelőről van szó, amit egyszerűen a cipőbe, vagy a cipőfűzők alá helyez a user. Ez a kis szenzor vezeték nélküli összeköttetésben van a hozzá tartozó, többé-kevésbé dizájnos karórával. A karórát megráncigálva egy USB stick bújik elő, ezt a számítógépbe dugva, le-, majd feltölthetők a futási adatok. Feltölteni a Nike oldalára lehet, ahol web2 felületen gusztusosan tálalva jelenik meg a napi teljesítmény. Itt a honlap edzési tippeket/terveket is kínál. Ez pedig tetszik. Az kevésbé, hogy nagyon szarok a visszajelzések a strapabírását illetőleg.

Nike+ iPod

Ugyanaz, mint a sportsband, azzal a különbséggel, hogy nem karóra jár a gyorsulásérzékelő mellé, hanem egy iPodhoz csatlakoztatható kiegészítő. Na, de itt kezdődik a probléma. Van egy lista, amivel ez kompatibilis. Ez a lista pedig jobbára csak iPod nano és iPod Touch (v2.0) készülékeket tartalmaz. Na mármost én futáshoz legszívesebben iPod Shuffle fémcsipeszt használnék, mert fizikai adottságait tekintve ez tökéletes a futáshoz. Ezzel azonban a Nike+ eszköz nem kompatibilis, továbbá van már egy Shuffle-m. :) Marad az, hogy veszek egy iPod nano-t, vagy Touch-ot. Nekem azonban nem jön be az, hogy a felkaromra szigetelőszalagozom őket, vagy ha már ekkora durungot veszek, az legyen iPhone. De azzal meg ugye megint nem megy. Továbbá gondoltam rá, hogy akkor már veszek egy iPhone-t data plan nélkül, erre:

Please note: Data plan for iPhone is required for the life of your iPhone service and cannot be removed in the future.

Így meg $70 alatt megint nincs előfizetés. Ergo ötletem nincs, mit csináljak. Áhh, mindjárt nem veszek semmit... Nyaff! :D

Konklúzió és egyéb

-Tényleg ezen múlik, hogy nekiállok-e végre futni?
-Nem.
De azért bízok benne, hogy mégis segít. :D

3 megjegyzés:

Örs írta...

Én nekem a legutóbb ugy ment a legjobban a konditeremben, hogy közbe Jóbarátok ment a tévében, jó műsorral 40 percet simán le lehet így futni (csak ne lenne a sok reklám)
Egyszer meg Woody Alllen stand-upot hallgattam közben, ez kevésbé hatásos, de azér jó volt

Ficzere írta...

a nyaff mindig is örök volt és lesz :)
egyébként érdekes cuccok, de lehet csak futni kéne
én órával szoktam mérni az időt, a távot meg egyszer megnéztem google maps-el, ajánlom Neked is ezt a költséghatékony megoldást

bAtu írta...

A google maps-es megoldást már használtam én is (lásd a linket a első sorban). Vmi mást ajánlj. :D