2008. augusztus 22., péntek

ISSS mandatory orientation

Rövidre fogom a posztot, mert olyan a helyzet. Az ISSS nemzetközi deákoknak szóló előadássorozatán sok hasznos információ elhangzott. Mielőtt ebbe belemennék, inkább arról mesélek, amit már régóta emlegetnek az itteniek és nyilván mélyebb nyomot is hagyott bennem: a kultúrális sokkról. Elért engem is ez a hullám, de meglepő módon nem a megjósolt echte amerikai részről. Sokkal inkább az inter' studentek adták nekem ezt a pofont, akiknek ránézésre is több, mint 50%-a keleti, mongolid rasszhoz tartozó fiatal. Történt ugyanis, hogy az előadássorozat végén Jeopardy nevű játékot toltunk, mintegy >120 résztvevővel. A játék már maga is alapvetően elba*zott, de ezt nyilván sikerült tetőzni azzal, hogy a társaság jelentős részet már a második kérdés után tiltott, fülsértő hangon nekiállt visitozni. Most vagy ez a játék volt tényleg szar, vagy én vagyok ~5 évvel idősebb az átlagnál, az is lehet, hogy szimplán antiszociális vagyok, de ez a rész szörnyű volt. Mindenesetre a csapatom 1 ponttal nyert, úgyhogy kaptam én is egy vizeskulacsot. :| Na meg kaptam pólót, kulacsot és fogkrémet is, ahol utóbbit külön kiemelném, mert épp vennem kellett volna.

Az előadáson elhangzottakat minden rendszer nélkül említem. Bevezetésként például azt, hogy elmondták: az itteniek általában legalább naponta fürdenek és váltanak ruhát. Még akkor is, ha azok nap végén tisztának érzik magukat. :S Másik fontos infó volt, hogy toleránsnak kell lenni a bu*ikkal, transzokkal és bármiféle meglepő szerzetekkel. Rasszista vicceket nem szabad tolni, mert azonnal eltanácsolhatnak a suliból. Na remek, az össze Boondocks poén kilőve, pedig el lehetne őket sütni.

Na, de a fő téma, mert ezügyben két vendégelőadót is hoztak: a sex. Alapvető szabály, hogy ha valaki itt rád mosolyog az nem azt jelenti, hogy vigyél haza és fektess le/meg (!= Európa). Pedig ez nem lenne rossz, mert ma egész úton azt próbálgattam a Campuson, hogy helyes csajokra mosolyogtam, és ezek itt tényleg visszamosolyognak! Szóval a két előadó közül az első a Vanderbilt Women's Center vezetője.

A Vanderbilt Women's Center előadója elmondta, hogy mindenféle mentális, asztrális és fizikai nyavalyákkal fogadják a rászoruló hölgyeket. Tehát szívesen segítenek az undesired pregnancy és a valakivel pletykázni szerenék problémákon. Igaz ez utóbbira más intézmény is létezik, amit itt kivételesen nem fodrászatnak hívnak. Mi sem bizonyítja jobban, hogy ez a téma mennyire felkapott, minthogy a Lieutenant of Vanderbilt University Police Department (VUPD) is elmondta a 'saját' szövegét. Bárki, aki úgy érzi, hogy megdugták, vagy csak fél egyedül hazamenni, nyugodtan hívhatja az egyetem rendőrségét. (Hozzá kell tegyem, a három law enforcement szervezet közül a VUPD tűnik a legbrutálisabbnak, de erről majd máskor.) Tehát a hadnagy, amint megosztja a részleteket:


Az egyébként mindenképp érdekes, hogy az egyetem területe nem csak szép, de valami különleges biztonságérzete támad az embernek. Valószínűleg a VUPD kollégák ehhez nagyban hozzájárulnak.

Elég fáradt is vagyok és nem is emlékszem mindenre, de az még megmaradt bennem, hogy ha valaki megállít minket az utcán, és azt követeli, hogy adjuk oda az össze pénzünket, akkor azt illik odaadni. Másik dolog, hogy ha a rendőr megállít, akkor nem kell kiszállni a kocsiból, mert azonnal fegyvert fognak az emberre (állítólat túl sok rendőrt lőttek le hirtelen felindulás & kiszállásból), tehát megáll az ember, a kéz 10 óra 10 perc és vár, bírságot kifizet és továbbmegy.

6 megjegyzés:

Bodnár Imre írta...

Ez az előadás komoly:-DDD
Nincs mit tenni... Naponta kell fürdeni...:-D
Azért elgondolkodtató hogy ha ezt külön kiemelik, milyen emberek fordulhatnak meg ott...

Zoli írta...

Nem úgy volt hogy arrafelé könnyen fekszenek a lányok? Vagy az inkább itthonra jellemző? Keverek már megint valamit?

Majd még az orr fújással vigyázz Sanyi, mert ott nem illik. Szüttyögni kell az első mosdóig, majd ott kifújni.
Aztán lehet ott megint más a szokás.

bAtu írta...

Ettől még lehet, hogy könnyen fekszenek. Nekem úgy tűnik, hogy ezek a szolgáltatások inkább csak azért vannak, hogy hivatalosan is egyfajta biztonságérzetet kölcsönözzön a Campuson ismerkedni vágyó lányoknak.

Ez meg a női ismerkedési kedv szempontjából jó. Nekem meg valószínűleg jobban át kell gondolnom minden szót és mozdulatot, mint otthon.

Bár ez utóbbi más területekre is jellemző, ahogy a posztban is írtam.

dawe írta...

Szerintem ha kigáncsolod a lábukat ugyanolyan könnyen fekszenek meg, mint bárhol máshol. Ez a visszamosolygós téma is fura: ha elkérik a pénzed, akkor odaadod, nehogy kivágják a szíved. Nem ugyanez van a mosolygással is? Ha nem mosolyogsz vissza, akkor szimplán lepuffantanak. Másrészt: csak brit akcentussal kell beszélni és akkor omlanak az emeriken csikszek. Nemde? De. Akkormeg?

Örs írta...

Na akkor van 2 honapom begyakorolni a brit akcentust:)

bAtu írta...

Tegnap este épp szóba hoztuk a nyelvtanulási lehetőségeket. Este majd beszámolok róla.