2008. augusztus 25., hétfő

Shopping in Nashville


Bevásárolni igazából még mindig nem voltam, csak sört vettem, egy hatost. Azért tartok egy gyors tájékoztató az amerikai árakról, vásárlási lehetőségekről.

Élelmiszerek

Egy átlagos étkezés ára mintegy $6. Az ital mindenhol díjmentesen újratölthető. Mindegy hol eszik az ember: Mc Dondald's, Jack in the Box, Qudoba vagy Wisley. Még a kínai is $7, bár ott ezért all-you-can-eat, korlátlan fogyasztás is van. Ez utóbbi egyébként jobb itt, mint otthon.

Ennél lényegesen olcsóbb, ha az ember a "boltban" veszi meg az alapanyagaokat és abból építkezik (a munkahelyen úgyis van hűtő és mikró). Tehát nézzük, miért is terjed el például a dobozos üdítő az USA-ban. 24 db 0,33 l (értsd: 355 ml) űrtartalmú Sprite, vagy Cola ára $5,5. Valaki számolja ki ez hány JFM-nek felel meg. Nálam 36 körül van.

Ruhák

A szombati napon kiruccantunk plázázni. Muszáj volt, mert a következő focimeccsre be kellett szerezni egy normális rövidnadrágot. A Nike boltban találtam is egy egész jót. $30-ba került. Ennyiért ki nem venné meg? Mondjuk én. Ha már egyszer $20-ért is meg lehet kapni ugyanezt.

A szomszédos polcokról néhány további szemelvény:

  • $100 - Timberland cipő
  • $110 - Timberland bakancs
  • $39 -Tommy Hilfiger galléros póló
  • $49 - Hátizsák életgaranciával

Ha pedig úgy érzed, ezt nem tudod megfizetni, még mindig visszaviheted a régi, elhasznát cipődet $5-ért.

Cipővisszaváltó

Tankönyvek

Eddig egyetlen órám volt, ahhoz két könyvet kérnek. Ha a helyi könyvesboltban veszem meg őket, az áruk $89 és $69 körül van. Amazon.com-on ez $67 és $49. Ebay-en $37 + $4 és az olcsóbbikat nem néztem. Torrentként meg olyan kretén módon rakták fel, hogy nem tudom jó kiadást töltöttem-e le. A könyvtárban egyetlen példány volt (kibérelve), az is 13 éves kiadás.

Ehhez még annyit, hogy már most adtak fel olvasnivalót mind a könyvből, mind egyéb cikkekből. Tehát már nem csak, hogy benne vagyok a darálóba, de be is kapcsolták azt.

Konklúzió

Bár az elektronikai eszközökről nem ejtettem szót, de röviden: kaját, ruhát és elektronikai berendezéseket annyit érdemes hozni, amennyi nélkül nem tudsz meglenni az első héten. A tankönyvekkel kapcsolatban meg valamit ki kell találni.

Ha megveszem, valószínűleg eBay lesz belőle, igaz ehhez még kell nyitnom egy PayPal accountot.

Update

Korábban nem írtam, hogy van egy meglehetősen idegesítő dolog: az árakat mindenhol adó nélkül tüntetik fel. Ezért ha otthon lennék, biztosan morognék.

2 megjegyzés:

Örs írta...

1: JMF !
2: fizetőpál létrehozása nem nagy kunszt, bár most nem vágom, hogy arra utalni kell-e vagy vagy csak simán levonják
3: olcsó üccsi -> dagadt amcsi:)
4: bolti alapanyagokból mit tudsz építeni ebédre?

bAtu írta...

Majd írok róla, milyen ételeket lehet készíteni. Már próbáltunk néhányat és vannak, amik meglepően európaira sikerültek.