2008. augusztus 17., vasárnap

The Royal We

Említettem, hogy a Tehát a JFK posztot jobbára többesszámban írtam. A többesszám oka Mr. Mike Silagi. Vele a JFK-n való átszálláskor ismerkedtem meg. Egymás mellett álltunk az egyik sorban, amikor nekiálltunk dumálni. Már jó ideje folyt a beszélgetés, amikor egyszer azt a kérdést kaptam az arcomba, hogy nem vagyok-e magyar? Mondtam, hogy de. Innentől én magyarra váltottam, meg ő is nagyjából. Silagi '56-ban hagyta el az országot. Azóta építkezési vállalkozó vált belőle itt, az államokban. A vállalatát "Liberty" névvel illette anno, annak emlékére, hogy amikor a hajója megérkezett New Yorkba, és elkezdett felszállni a köd a folyóról, a szabadságszobrot pillantotta meg először, ez a pillanat pedig nagyon megragadt benne. Egyébként annak ellenére, hogy most már 68 éves és nyugdíjas, még mindig űzi az ipart. Respect.

Az "öregnek" egyébként volt egy stílusa, de alapvetően jó arc volt. Az ismerkedéstől kezdve a Nashville-i érkezésig kb. együtt intéztük az ügyeket, ami nagy segítség volt.

Ja igen, a viszontagságos utunk során tulajdonképpen meghívott vitorlázni az egyik Nashville-t környező tóra. Ha már egyszer neki van hajója, én meg ekkora jófej vagyok, miért ne? De persze majd csak, ha itt már lenyugodtak a dolgok.


Nincsenek megjegyzések: