2008. augusztus 20., szerda

TeliPhone I.

Már otthon is felvetődött az ötlet, hogy ha kiérek kéne venni egy almás telefont. A kérdés még mindig nyitott számomra. Az tény, hogy az iPhone révén embernek nem magát a telefont, hanem a szolgáltatást akarják eladni. És most már nem csak itt, hanem otthon is. Az árak és feltételek nagyon hasonlóak a két orszgában, de nem akarok terelni.

Ami miatt elkezdtem ezt a postot, az az, hogy ma délelőtt 11 óra magasságában (értsd: ~11 am) belépett a kockámba Sly (Sallai János), és átadott egy csomagot. A csomag egy használati utasítást, egy töltőt és egy Nokia márkájú telefont tartalmazott. Bár az egyenleg minimális, azért mégis igen jólesik, hogy a hazaiak csak úgy adtak egy telefont. Már csak maga a gesztus is. Ja igen, a telefonszámom +1 615 673 5996, ha valakinek nagyon hiányzom.

Ettől függetlenül az iPhone kérdése még mindig foglalkoztat, mert a minap kipróbáltam az egyik kollégáét: lefedettsége az AT&T révén igen jó, a 3G tényleg hasít, maga a telefon pedig valóban igényesnek tűnik (SW & HW egyaránt). Az előfizetése itt $70, de csak 2 éves hűségnyilatkozattal adják. Ezzel kapcsolatban majd várom a kommenteket, érdemes-e avagy nem.

Végezetül egy érdekesség. Otthon szidjuk a pinket és a vöröset, néha a kéket is, mert lehúzzák az embert. Nyilván ezt az előfizetési díj és a percdíjak alapján jeletnjük ki. Viszont vegyék figyelembe a kedves europidok, hogy otthon a hívás fogadásáért nem sokat kell fizetni. Itt viszont a legjobb tudomásom szerint a fogadó fél nagyjából ugyanannyit fizet, mint a hívó. Ez vajh fair?

15 megjegyzés:

Zoli írta...

1 vote for BUY! :)

Milyen Nokiát kaptál egyébként?

Ficzere írta...

sztem felesleges ilyen telefont venni, sokkal több pénzed megy el rá, mint amennyi hasznod van belőle
egyébként a GSM hazai hőskorában fizetni kellett a fogadott hívásokért, csak itt kiparázták, hogy csak a hívó fél fizessen

Bodnár Imre írta...

Nekem is az európai rendszer a természetes... Fura...

bAtu írta...

Még van 3 to 6 hetem, hogy átgondoljam, mert a SSN-t meg kell várnom. Előfizetéses szerződést csak azzal lehet kötni.

Mellesleg a GSM része annyira nem érdekel a dolgoknak. Sokkal inkább az, hogy az egész ország le van itt fedve 3G-vel (AT&T) és hogy a legolcsóbb csomag is korlátlan 3G-t tartalmaz.

Na meg, hogy eddig 5-ből 4-szer tévedtem el a Campuson (GPS, google maps). Ez mondjuk poén, mindig sikerült valakivel beszélnem.

Zoli írta...

Hagyjad, a Peti nem ért hozzá! :)

Bár ez az eltévedős téma egész jó ismerkedős szövegnek tűnik. Bár a következő még jobb lenne:
"Szia, meg tudnád mutatni az iPhoneomon, hogy hol állunk épp?"

"Atztán meg, hogy merre laksz..."

bAtu írta...

Egy olyan Campuson, ahol mindenkinek legalább 40x annyi pénze van, mint nekem, nem hiszem hogy annyira be lehet vágódni egy iPhone-nal.

Meg itt nem csinálnak ebből az iPhone-ból ekkora ügyet.

Örs írta...

Az a problema hogy nem működik modemként, így nem tudsz rajta keresztül a gépeden netezni. Anélkül meg kb a leveleidet tudod megnézni, so what.
Ettöl függetlenül talán én is a vételre hajlok, mert végülis egy mp3lejáccó is meg gps is egyben. Meg amúgyis feelinges, bár lehet ez csak 3 napos csoda, a táccsszkrín stb. Jo lenne előtte egy hétig használni

off: Sanyi télleg nézd már meg lécci hogy a PSP GPS modul mennyi és mijen térkípet adnak hozzá, kösz

Matyi írta...

örssel nem értek 1 et kurva jól lehet netezni a i-telefonoddal Sanyi vedd meg. VEdd meg!:D

bAtu írta...

Örs, egyrészt van NetShare nevű progi, amit az Appstore-on keresztül le lehet tölteni:

http://www.slashgear.com/netshare-iphone-tethering-app-off-again-on-again-at-appstore-0113345.php

Másrészt van hozzá Skype, GTalk, GMaps, Google, igényes szervező, video és mp3 lejátszó, stb.

Kupcsik írta...

Sanyi azért én is ajánlanám, hogy próbáld ki egy hétig, utána dönts csak. Nekem már párszor előfordult, hogy hypeoltam egy-két telót ami 2 hét után bebizonyította, hogy igencsak középszerű, holott nagyon bíztatónak ígérkezett. Persze ha "kell egy új telefon" project részese a teló, akkor én is a megvétel felé hajlanék.

Zoli írta...

What about that:
Buy a new Mac for college,
and get a free iPod!

http://www.apple.com/backtoschool/?cid=WWW-NAUS-BTS20080530-OSA9M

Zoli írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Zoli írta...

Ja, és a iTouch-t küldd haza mint 100$-os mp3 lejátszó :) Csak szépen csomagold be :))

Igaz iTouchot akkor kellene csak venni, ha már lesz abban is GPS.

Örs írta...

ezt kapd ki:
http://www.pdamania.hu/content/12388/

sztem jobb mint az iphone.

ebayen függetlenül 700 dollár.
Persze ehhez még kell vmi prepaid vagy előfizu, de sztem még úgyis jobban jösz ki mint az iPhone3G-ért 2 év alatt 2000$ környéke.

bAtu írta...

Ok, majd átpörgetem a linket, amit küldtél. A gond szerintem az, hogy ha van egy olyan telefonod amit 3G használatra terveztek, akkor 3G szolgáltatásra is szükséged van. iPhone esetében ezt (is) fizeted.

Majd ha elolvastam a cikket, bővebben nyilatkozom.

Függetlenül egyébként az iPhone is ennyi körül lenne.