2008. szeptember 8., hétfő

About Tennessee Transportation I.


Szemelvények a Tennessee State Driver's License Study Guideból. Épp ezt tanulom. Időnként a sztaki szótárnak nem sok hasznát veszemem, kénytelen vagyok az Urban Dictionary-hez fordulni.

5. Using a standard transmission: With a standard or manual transmission, the driver can control the gearspeed ratio and use gears, rather than brakes, to help slow down the vehicle. The following techniques for smooth shifting will help you handle driving vehicles with standard transmissions.

  • Hold the clutch pedal all the way down when starting, shifting gears and when speed drops below 10 MPH as you are coming to a stop.
  • Don’t “ride the clutch”, meaning don’t drive with your foot resting on the clutch pedal if it is not needed to change gears.
  • Practice to get smooth coordination in using the clutch and accelerator pedals.
  • Don’t coast with the gears in neutral (it’s illegal) or with the clutch pedal pushed down except when shifting gears.
  • When going down steep hills, place the vehicle in a lower gear.

Na, ez viszont nagyon igaz. A motoros technikai vezetésen is ezt tanítják:

You not only steer with your hands, but also with your eyes! Always look where you want to go. This tells your brain what to do with your hands. Your peripheral vision (i.e., your vision to each side) helps you to keep your road position.

Itt egy picit korábbi időponttal dolgoznak

(...) place the left hand at the 9 o’clock position and the right hand at 3 o’clock position on the steering wheel.

Útmutató, hogyan forduljunk balra

Left Turn: Start with your hands at the proper placement of 9 and 3 o’clock positions. Pull down with your left hand to approximately 7 o’clock, and then push up with your right hand until it reaches approximately 1 o’clock.

Gyakori hibák tolatásnál

1. Backing - Common mistakes committed by new drivers when backing are (a) moving too fast, (b) providing too much steering input and (c) turning the steering wheel in the wrong direction.

Ahogy a főnök TT-je is totálos lett (azaz az picit más volt, ott ész nélkül kihajtottak elé)

3. Stopping - Planning ahead for smooth stops will help you avoid brake wear and potential rear-end collisions. Like most states, Tennessee reports that rear-end collisions are the most common type of accident recorded annually.

Csak úgy véletlenszerűen

Take as much time as needed to get “calm, cool and collected” before getting behind the wheel.

While driving, always remain alcohol and drug free.

5. Make Sure They See You: Communicate in traffic with your horn, lights and signals to establish eye contact with motorists and pedestrians. Be reasonably sure of people’s intentions.

Még két tesztkérdés, aztán abbahagyom. Itt megtalálható a teljes felkészítőanyag.

1. If you have an argument with another person and you are angry, before driving a car you should:

A. Play the radio loud so you won’t think about it
B. Take a few minutes to cool off.
C. Drive on the interstate so you can let off steam.

3. When adjusting the driver’s seat for best driving posture, set the seat in an upright position where your body is about how far from the steering wheel?

A. 6 to 8 inches
B. 10 to 12 inches
C. 18 to 24 inches
Bekarikáztam a majdnem helyes válaszokat. Ebből látszik, hogy a kérdések vagy pihentek, vagy európai ember számára nehezen interpretálhatóak.

Egyébként ha valaki nem tud olvasni, akkor nem kell megírnia a tesztet, lehet szóban is vizsgázni. Ha pedig mentálisan retardált vagy, illik előre jelezni.

12 megjegyzés:

Bodnár Imre írta...

Ezek nagyon betegek. Elég vicces hogy a szájukba rágnak mindent az embereknek. A kanyarodás leírása bazi jó:-)

Ficzere írta...

bazzeg, akkor vigyázz az utakon...
egyébként nézd meg a forgalmidban az adatokat, hátha kapsz vmi infót a motorról

dawe írta...

Ezen szerintem nincs mit röhögni. Majdnem ugyanilyen kérdések vannnak a magyar tesztben is, illetve a magyar KRESZ könyvben.

Matyi írta...

hozzátenném hogy magyarortszágon sem és sehol sem a világon nem tanácsos üresben gurulni. Ez régen a soc országokban bevett szokás volt mert hogy nem tudopm miért. És igen a magyar kresszben is vannak irdatlan hülye dolgok + rengeteg oylna hiba amit be se lehet tartani 1000 forgalmi szituációban. És kanyarodást is leírják nálunk is. Egyszer meg kell tanulni na most ez náluk más ők meg azon röhögnek hogy mi órákat veszünk vezetni. Na ők olyat nem csinálnak mert azt mindneki tud elolvassa a könyvet és kész tud. Legalábbis NJ így volt.

bAtu írta...

1. Itt létszükséglet a kocsi, a boltig/játszótérig nem tudsz elmenni nélküle.

2. Itt $25 alatt van a jogsi költsége.

Szerintem nem rossz, hogy otthon vezetnie kell az embereknek, viszont pofátlanul drága a jogsi.

Zoli írta...

Üresben azért szoktag gurulni, mert akkor nem fog a motorfék feleslegesen, így kevesebbet fogyaszt a kocsi. Viszont ilyenkor NEM működik a szervó fék és meglepődsz hirtelen, hogy nem tudsz fékezni rendesen. Ezért nem ajánlatos kivenni sebességből. Javítsatok, ha tévedek.

bAtu írta...

Szereintem csak akkor szűnik meg a fékrásegítés, ha menet közben leveszed a gyújtást is.

dawe írta...

A fék-, meg a kormányszervóhoz a motor forgása kell, tehát kinyomott kuplunggal is működnek. Közvetlen veszélyhelyzetet nem jelent az üresben gurulás, viszont lejtőn sok fékezés miatt felmelegedhetnek a fékek és romolhat a fékhatás. Ilyen értelemben veszélyes üresben gurulni. Ha tud még valaki másról is, akkor szóljon!

Kupcsik írta...

Én úgy tudom, motorfékezésnél semmit sem fogyaszt a tütü.

bAtu írta...

Ha szorul valami intelligencia is a kocsiba, akkor még tölt is fékezésnél.

Tanulhatnának a Kombinóktól.

Zoli írta...

Én most ezt kipróbáltam a horvát autópályán és üresben nem ment a szervófék, de ez lehet csak a Toyota sajátossága.

Hary írta...

Bandi is right: a motorfék lényege hogy nem fecskendezel be üzemanyagot, ellenben a kerék a gurulásával hajtja neked a motort. Ideális üzemben ez 0 fogyasztás. Üresben az alapjárati fordulat megvan, az zabál.
Amin én ledöbbentem az a 10-12 inch a kormánytól. Gyors fejszámolás után rájöttem hogy:
egyrészt én kb 20 inchre ülök
másrészt ami 10 inchre ül arra mondják nálunk hogy benne ül a kormányban.
Jogsi áráról annyit: Németországban átszámítva kb 1 millára is rúghat. Tegyük hozzá: tudnak is vezetni. Összefüggés nem feltétlenül van.