2008. szeptember 11., csütörtök

Medical Treatment

Ma volt szerencsém egy valag pénzt elverni. Voltam boltban, vettem tankönyvet és kaptam két oltást.

Reggel kilencre értem a Zerofoss Student Health Centerbe, de a történet ennél jóvan korában kezdődik. Az otthoni oltások nyilvántartása katasztrófális. Sehogy se sikerült kideríteni, hogy mikor mit kaptam, így arról se volt igazolásom, hogy Hepatitis B ellen be vagyok oltva. Pedig be vagyok, mert amikor Bombay-be mentünk, már indulás előtt fél évvel a dokihoz jártunk, megkapjam az oltást Hepatitis B, malária, stb. ellen. A Hepatitis B oltást ezért úgy döntöttem, hogy újra beadatom magamnak.

A Hep B elleni oltás három dózisból áll, a másodikat 1, a harmadikat 6 hónappal az első után kell beadni. Az első adag Twinrixet még otthon megvettem, 5800 HUF áron. Ezt megelőzőleg persze megkérdeztem az ittenieket e-mailben, hogy a Hepatitis B elleni vakcina mennyibe is kerül, ha itt kérem a Vanderbilten. A válasz $25 volt. Ez voltaképpen még kevesebb, mint otthon. Gyanús is volt az eset.

Két hete bementem a Zerofoss SHC-be - ami az egyetem saját rendelője és tényleg olcsóbb, mint a többi hely -, hogy megnézzem minden rendben van-e a papírjaimmal. Két dologra derült ekkor fény. Egyrészt otthon a durvábbik oltóanyagot kaptam, a Twinrixet. Ennek az ára itt mégsem $25, hanem $90 dózisonként. Másrészt, hogy szükségem van MMR vakcinára is, amit ha nem szerzek be október elejéig, akkor passzív félévre kerülök. Ennek ára $50 dózisonkét és két dózis kell belőle.

Tehát ma reggel kilencre - az előre egyeztetett időpontra - megjelentem a rendelőbe, ahol néhány papír aláírása után szakszerűen elláttak. A papírokon volt szó a fizetési lehetőségekről/kötelezettségekről, allergiáimról, melyekről tudomásom van és hasonlókról. Szakszerűség alatt azt értettem, hogy a néni tényleg húzott kesztyűt és beadás előtt megmutatta a szer dobozát, hogy lássam mit ad be. Miután a két szúnyogcsípés megtörtént, a kreditkártyám segítségével kiperkáltam a $140-t és mentem dolgozni.

Az ISIS-ban szóba jött persze ez a téma és az egyik kolléga mesélt az orvosi szolgáltatásokhoz rendelhető számokról és így implicit módon azok nagyságrendjéről. Történetesen a felesége volt néhány éve teljes CT-vizsgálaton az egyik helyi kórházban. A diagnózis költsége $4000-ra rúgott. Lévén, hogy volt biztosításuk, csak az 15% önerőt kellett kifizetniük. Ugyanakkor kiderült, hogy nem is olyan messze van olyan cég, ami direkt CT-re specializálódott. Ott $800 a teljesen ekvivalens kivizsgálás díja.

1 megjegyzés:

Ficzere írta...

zerofosssssssssssssssss :D