2008. szeptember 10., szerda

An Average Workday at ISIS I.


Az irodám (kockám) - szakmai szemüvegen keresztül nézve - kezd egyre lakájosabbá válni. Már van gyári Actel fejlesztő- és házi készítésű prototípus FPGA szenzorkártyám. Ez mondjuk nem nagy szám, de a laborból előguberáltam egy "régi" oszcilloszkópot. Valóban nem a legújabb generáció tagja, de digitális, van 4 csatornája és 100 MHz sávszélességig simán használható. Nagyjából olyan, mint amit anno a laborban használtunk a BME-n.

Az "irodám" jelenleg

És hogy az oszcilloszkóp miért kell? Két okból kifolyólag: egyrészt a kártyáról lemaradtak a LED-ek, ami fejlesztésnél nagyon hiányzik. Ennek ellenére valahogy azért látnom kell mi történik az IC lábain (és így az FPGA-ban), erre pedig jó a szkóp. A másik ok, hogy az FPGA alkalmazásban 3 (2+) különböző órajelet fogunk használni és jelenleg ehhez próbálom felkonfigurálni a PLL. Jelenleg úgy néz ki, hogy ez sikerült is.


A prototípus szenzorkártya


Persze az egész eddigi fejlesztési kísérlet nem gyümölcsözött volna, ha nem készítem el ezt a fancy félbevágott csatlakozót.

A negmívelt csatlakozó
A laborban mindeközben megismerkedtem a szikével, a multiméterrel és csupaszítóval (mi is a rendes neve?). Ezeken kívül a laborban volt a korábban már említett oszcilloszkóp - ami már nálam van és egy Xbox. Kérdeztem is, hogy az hogyan és miért? A válasz csak ennyi volt:

Ja igen, azzal majd játszani kell.


Úgyhogy azzal majd játszunk. Gyorsan átfutottam, mik vannak hozzá.

  • Soul Calibur 2
  • Random Focis Játék
  • Dead or Alive (Ultimate)
  • Burnout 3
Lassan tényleg ki kell próbálni.

Update: kipróbáltuk.


Burnout 3 in-game screenshot

12 megjegyzés:

Bodnár Imre írta...

A csupaszító szép magyar neve a blankoló.
Sztem ne add át a "magyar" Soul Calubur kultúrát :-)

Ficzere írta...

soul calibur, AAAAAAAAAA, probald ki es jelents

dawe írta...

mortál szombat miért nincs? nem örülök.

Örs írta...

Ez most elvileg xbox? 360? lcd monitoron?

bAtu írta...

Sima Xbox LCD monitoron, átalakítóval.

Ami tetszik az SC2-ben, hogy lehet úgy védeni, hogy durvábban hárítasz és "beleremeg az ellen keze". Ekkor az ellenfél egy 200-400 ms ideig harcképtelen, tehát jól vissza lehet csapni.

Jobb ez, mint a Mortal.

bAtu írta...

A Dead or Alive viszont elég gyenge. Az egyetlen poén, hogy lehet benne bikinis csajokkal pörögni.

Örs írta...

Abból én az újat próbáltam 360on. Lobogtak rendesen a csöcsök:)
Meg az is jó volt hogy egyszerre 2 karaktered volt és játék közbe kb fél másodperc alatt lehetett cserélgetni.

bAtu írta...

2 CD/DVD volt az D|A ultimate packban. Lehet, hogy rosszat próbáltam.

Matyi írta...

sanyi anyi csk, hoyga boxszomszédokat szoktad szopatni, unalmadban, hogy mondjuk kopogtatsz a falon vagy valmi ilyesmi?? Az vicces lenne. Tudod őrületbe lehetne kergetni embereket minta filmekben :) Na jó lehet kicsit pihent vagyok ma

bAtu írta...

Nem általában csak dumálok velük. De megfontolom az ötletet.

Örs írta...

ajánlom eszt: http://www.thinkgeek.com/gadgets/electronic/8c52/

asszem erről az oldalról majd rendelek pár cuccot ha kint leszek
ezt pl nem, mert kurvanagy gyökérség: http://www.thinkgeek.com/geektoys/cubegoodies/722a/

bAtu írta...

Ez jó. Lehet rendelek egyet, itt úgyis megy a szivatás munkahelyen.

A legutolsó mókához viszketőpor kellett.