2008. szeptember 18., csütörtök

Ideas for Breakfast I.


Miközben ettem a reggelit, egy érdekes gondolat ragadt meg a fejemben. Az itteniek elkövettek mindent, hogy minél nagyobb mennyiségben, minél olcsóbb és mosolygósabb növényeket termesszenek. Mi lett az eredménye? Most 2-3x áron árulják azokat a termékeket, amiket 50-100 éve a hülyegyerek is meg tudott termelni a farmon, vagy otthon a kertben. Ezeket itt organic, otthon biotermék névvel illetjük - ha jól tudom.

A mai reggelit a Whole foods-ban vettem: egy doboz joghurtról van szó.

Organic Yoghourt

Számomra az már korántsem újszerű, hogy kilós (906 gramm) kiszerelésben kapható, hanem az érdekesség az az, hogy nem édes, mint az otthoni gyümölcsös joghurtok. Ezen persze rögtön lehet segíteni. Az ember bedob 2 szelet kenyeret a pirítóba és máris megvan a reggeli cukortartalma. Elsőre fura a szerepcsere, de működik.

Akik előbbre járnak mint én, azoknak további kellemes napot.

9 megjegyzés:

Örs írta...

Amúgy a wholefoods alapvetően jobb kajákat árul drágábban vagy mi a helyzet?

bAtu írta...

Igen, egy picit természetesebbnek tűnnek a termékeik.

Matyi írta...

Hát a walmart-nál nem nehezebb, viszont éna kenyeret sose tudtam megszokni. Hamburgelzsömit vettünk néha mert az sós. Kicsit talán drágább d mégsem anyira horibilis mint a rendes európai kenyérnek megfelelő darabok. Hajrá Sanyigyomor!!!

bAtu írta...

Egyelőre a leértékelt "európaibb" kenyeret veszem, illetve az édes mazsolásat (reggeli toastnak). De van otthon kenyérsütőgép, úh. tervezem, hogy hamarosan átállok a házi készítésű termékekre. Ezzel kapcsolatban Bóta Dani már adott is tanácsokat.

bAtu írta...

A Whole Foods egyébként belopta magát a szívembe. A pénztárnál kérdezték, hogy milyen alma van a szatyorban. Mondtam, hogy "Golden valami". A nő mégegyszer visszakérdezett, mire én felajánlottam, hogy visszamegyek megnézni. Mondta, hogy nem kell és belerakta a zacskómba anélkül, hogy beütötte volna a gépbe...

Igaz így is ~$13-at fizettem néhány (almáért,) répáért, egy joghurtért, egy tábla csokiért és egy üveg lekvárért.

Bodnár Imre írta...

Ott akkor édes a kenyér?
A házi kenyér sütése nem rossz ötlet. Nekem azzal viszont az volt a bajom, hogy nem sikerült olyan kenyeret ennem, ami teljesen ki volt sütve. Mindig olyan gumiszerűek voltak egy kicsit.

bAtu írta...

Édes és s*ar itt a kenyér. Ami meg normálisan néz ki és az íze is jó, az kb. $6-os áron megy.

A lakótársam elvileg jót tud készíteni, de még nem osztotta meg velem a titkot.

Örs írta...

és a wholefoodsban nincs whole kenyér? abból nem mernek édeset csinálni

bAtu írta...

De van, $6-7/pcs áron.