2008. szeptember 7., vasárnap

Gathering The Necessary Items



Ahogy az idő telik, az alapvető dolgok lassan talán rendeződnek. Most már van szállásom és kocsim. Fizetni még egyikért se fizettem, de lassan esedékes lesz mindkettő. Most csak az autóról lesz szó, kimegyek csinálok is róla egy fotót.



Megint elszaporodtak a kocsik a kertben, pedig Seané még nincs is itt*. Aki akarja, találja ki, melyiket vettem. Vagy ha ehhez nincs kedv, elmondom, hogy a Hondát. Egy 12 éves Honda Accordról van szó, ca. 150E mérfölddel. Magánszemélytől származik, aki (remélem) jól bánt vele. Állapotát én közepes-jó kategóriába sorolnám. Van a motorháztetőn egy kisebb horpadás, a légbefúvó tekerője hiányzik, a hátsó lökhárítót pedig egyszer ellopták és a csere után már nem került bele prizma (oldalról). Motor nem tudom mekkora van benne, de ezt tipikusan senki nem tudja errefelé, így én se foglalkozom vele. (Megjegyzés: csak az európai kocsik seggére van ráírva, hogy mekkora és milyen motort szereltek bele.) A gumik újak, a váltó pedig autómata, ami egyrészt öröm, másrészt üröm. Én hagyományos váltóval akartam venni, de amiért mégis jobb, hogy ez automata:

  • a helyi közlekedési szokásokhoz, dugókhoz jobban igazodik
  • ha arra kerül sor, könnyebb eladni

Amiért pedig rosszabb, az az, hogy az ilyeneknek ~150E mérföld körül van az élettartamuk. A javításuk illetve cseréjük pedig az autó árával összemérhető. Ez röviden annyit jelent, hogy ha a váltóval nincs gond, akkor nagyon jó vételt csináltam, ha lesz vele, akkor nagyon nem. Remélem azért ezzel nem kell majd szórakoznom.

A kocsit egyébként a reptérről hoztam el, ahova Sean - a lakótársam - vitt ki. Türelmes ember és ír. Közel 20 percbe telt, míg megtaláltam a kocsit. Vicces volt, hogy egyik reptéri dolgozó se tudta megmondani, hol van az N2 parkolóhely. Függetlenül attól, hogy pont azt őrizték. Miután beindítottam a kocsit, helyből nekiállt esni az eső, így kellemesen s_ar időjárási körülmények közepette vezettem vissza a kocsit az ISIS-ig. A kocsira érvényes biztosításom, jogsim** vagy tulajdoni lapom nem volt, ezért picit felsóhajtottam amikor a mögöttem közlekedő VW Passatot invitálta az út szélére az egyik helyi rendőrautó.

Driving without being licensed is a class B misdemeanor. The penalty is a fine up to five hundred dollars ($500) and/or six months in jail.

Az ISIS-ben nyomtattam magamnak térképet, hogy egyedül is hazataláljak. Már az első kanyart elvétettem, úgyhogy gyorsan rendeztem egy kényszer-városnézést. Szerencsére megtehettem, mert Gergő teli tankkal adta nekem a kocsit. Tehát hazafelé először egy parkba tévedtem be, ahol volt szerencsém körbeautózni a római Pantheon nashville-i másolatát.

Ez a kép egész hiteles, hasonlóan szörnyű idő volt pénteken, csak a fákon még voltak levelek. Ezután viszonylag fájdalommentesen rátaláltam a Charlotte Ave-re, onnan pedig már tudtam az utat. Azóta a kocsi itt áll az udvarban. Szinte semmi nem történt vele, talán annyi, hogy Derek - a főbérlő - lemosta nekem.


*A másik Honda meg nem fért rá a képre.
** Valószínűleg a magyar jogsi még pár napig érvényes (valamennyire).

8 megjegyzés:

Matyi írta...

ááááááááááááá Sanyi szégyen gyalázat!!! Egyrészt mert európai vag yigen is tudd meg hogy mekkor vana kocsid orrában. Nagyon is fontos. sztem 2.4 lesz de mind1. Vigyázza kicsikére jó a színe. aPhanteon meg Athénban van nem
Rómában az legalábbis nem így néz ki. Egy korszakkal előrébbit másoltak le.

Matyi írta...

Kinek van BMW-je? jah meg hozzá tenném hogy úgy látom neked nem európai a kocsid :)

bAtu írta...

Nem európai, nincs is ráírva a motor mérete.

Derek barátnője birtokolja a BMW-t.

Matyi írta...

csak a brandre gondoltam. Mindenesetre szép a honda :) kellemes ridolást kívánok, és baleset mentes közlekedést!!

dawe írta...

A Pantheon azt jelenti, hogy az istenek háza és Rómában van. A Parthenon nem tudom mit jelent, de az Athénban van és Athénének épült templom neve. Mindenki eldöntheti, hogy a nashville-i épület melyikhez hasonlít jobban. Egyébként zsir a kocsi és ahogy Mátyás mondta vala: balesetmentes közlekedést kívánok én is!

bAtu írta...

Köszönöm. Ígérem próbálom minimalizálni az illegálisan vezetett mérföldek számát. Szerintem csak a vizsgaközpontig járok vele, ami 2 mérföldes sugáron belül van.

Örs írta...

Na és mennyi volt a verda?

bAtu írta...

Azt hittem írtam, de tényleg kimaradt. $1600.